Kamis, 28 Februari 2013

Pranataning Gusti


Waosan : Rum 2 : 12 – 24
Pamuji : KPK 93 : 1
Nats:  “Amarga wong kang bener ana ing ngarsane Gusti Allah iku dudu kang ngrungokake angger-anggering Toret, nanging kang netepi angger-anggering Toret.” [ayat. 13]
Tujuan wontenipun pranatan(peraturan) punika dipun damel supados wonten ketertiban, kalancaran lan kasaenan ing satengahing masyarakat. Kados rambu-rambu lalu lintas dipun pasang supados para pengendara saged ngatos-atos ing margi. Yen rambu-rambu punika dipun langgar, ingkang cilaka inggih tiyang punika piyambak, saged kenging tilang utawi ngalami kecelakaan, malah saged mbilaeni tiyang sanes. Ing masyarakat ugi wonten norma lan kasusilan ingkang migunani kangge mranata masyarakat bab punapa ingkang pantes punapa boten, benar dan salah. Sedaya punika katata kanthi sae kangge mujudaken masyarakat ingkang sae.
Angger-angger Toret punika wujuding pranatanipun Gusti kangge bangsa Israel. Sarana angger-anggering Toret punika bangsa Israel saged mangertos pundi ingkang kedah dipun tindakaken lan pundi ingkang boten pareng dipun tindakaken. Gusti Yesus piyambak ngengetaken dhateng para Farisi lan ahli Toret supados boten namung apal isining Toret nanging kedah dipun tindakaken wonten ing gesangipun sadinten-dinten.  Rasul Paul paring piwucal lumantar seratipun dhateng Pasamuwan Rum bilih sedaya manungsa punika sampun dhawah ing dosa. Angger-anggering Toret asring boten dipun tindakaken bangsa Israel nadyan mangertos isinipun. Pramila Rasul Paul ngengetaken pasamuan Rum supados boten namung mirengaken bab dhawuhipun Gusti nanging kedah nindakaken punapa ingkang dados karsanipun Gusti Allah.
Gusti Allah paring pranatan dhateng kita umatipun, salah setunggalipun inggih punika bab katresnan. Tresna dhateng Gusti Allah lan sesami. Nanging pranatan punika badhe muspra yen boten kita tindakaken ing gesang kita. GKJW netepakenTata Pranata ingkang dados paugeran lampahing warganing pasamuwan anggenipun nindakaken gesang sadinten-dinten. Pramila punapa ingkang dados pranataning Gusti lan greja kita, mangga kita tindakaken. Kita tansah nresnani brayat kita, sadherek kita, tetanggi kita langkung-langkung dateng mengsah kita. Lan ugi netepi Tata Pranata. [A]
“Tiyang ingkang nerak pranatan badhe bilai lan mbilaeni titah sanes.”

Rabu, 27 Februari 2013

Mau Merendah, Dimuliakan


Bacaan :  Matius  20 : 17 – 28
Pujian : KJ 169 : 1 – 2
Nats : “Barangsiapa ingin menjadi besar diantara kamu, hendaklah iamenjadi pelayanmu, dan barangsiapa ingin menjadi terkemuka diantara kamu, hendaklah ia menjadi hambamu.” (Ayat26-27).
Ibu Yakobus dan Yohanes ingat janji Yesus kepada murid-Nya dan tentunya juga kepada kedua anaknya tentang duduk di atas tahta kemuliaan-Nya (Matius 19:28). Ia datang kepada Yesus untuk meminta kedua anaknya duduk di sebelah kanan dan kiri Yesus (Matius 20:20-21). Namun, ia lupa bahwa Yesus baru saja berbicara tentang “penderitaan atau salib”. Mereka seharusnya tahu bahwa satu-satunya menuju “kemuliaan-Nya” adalah “salib atau penderitaan” (1 Petrus 5:10). Tentunya, mereka tidak hanya “meminta kedudukan” tanpa harus “membayar mahal”. Sebenarnya, ibu Yakobus dan Yohanes tidak perlu meminta kedudukan untuk kedua anaknya, asal saja mereka tahu, bahwa duduk dalam tahta kemuliaan-Nya harus rela menderita dan memikul salib. Mereka duduk di atas tahta kemuliaan-Nya bukan untuk dilayani, melainkan melayani sesama. Yesus dimuliakan dan ditinggikan oleh Bapa-Nya di surga karena Yesus mau merendahkan diri-Nya sebagai hamba, rela menderita, dan taat sampai mati di kayu salib (Filipi 2:7-9). Jadi, mereka tidak perlu meminta dan berebut posisi tersebut.Yang penting, siapa mau menderita dan melayani sesama, secara otomatis mereka akan mendapatkan posisi yang diinginkan.
Belajar dari firman tersebut di atas, siapa pun, dan apa pun jabatan kita di gereja, di masyarakat, dan di kantor tempat kita bekerja, jika kita mau menderita dan melayani sesama, tidak perlu kita meminta kedudukan dan kemuliaan, Tuhan pasti menyediakan untuk kita. Dengan kata lain, kalau kita “berani meminta, berarti kita juga harus berani membayar mahal.” Selamat melayani Tuhan dan sesama. Amin.
“Tanpa penderitaan, tidak akan ada kemenangan;
Tanpa duri, tidak akanada tahta;
Tanpa pahit empedu, tidak akanada kemuliaan;
Tanpa salib, tidak akanada mahkota.”

(William Penn)

Selasa, 26 Februari 2013

Pemimpin Ingkang Lelados


Waosan : Mateus 23 : 1 – 12
Pamuji : KPK 148 : 1,3
Nats : “Sing sapa dadi gedhe ana ing satengahmu iku dadia paladenmu.” [11]
Pemimpin punika satunggaling tiyang ingkang pinunjul, ingkang saged dipun wastani juru mudhi, ingkang nuntun, ngarahaken, nuladhani satunggaling kelompok patunggilan ingkang dipun pimpin. Maneka warni wujudipun, duka ing babagan negari, suku bangsa, pasamuwan lsp. jejibahanipun pemimpin inggih punika mimpin supados patunggilan utawi kelompok punika saged tuwuh kanthi sae jumangkah majeng lan ngasilaken ngantos dumugi enering kawontenan ingkang dipun tuju dening patunggilan punika. Maos dhawuhipun Gusti Yesus ing Injil Mateus punika, pikiran kita sami katuntun tumuju ing gegambaraning pemimpin ingkang sejati: ”Sing sapa dadi gedhe ana ing satengahmu iku dadia paladenmu.” Bab punika dipun dhawuhaken dening Gusti Yesus karana watak lamisipun (munafik) para ahli Toret lan tiyang-tiyang Farisi ingkang boten dipun remeni dening Gusti Yesus. Para ahli Toret lan Farisi inggih punika tiyang-tiyang ingkang dipun keparengaken apilenggah ing kursi nabi Musa. Sok sintena ingkang sami lenggah ing kursi punika, tumindak minangka guru, ahli tafsir, jeksa, lan saged ugi kagambaraken minangka pemimpining kelompok masyarakat. Gusti Yesus boten remen tumrap patrapipun. Awit para ahli Toret lan para Farisi punika tujuanipun namung supados ketingal dening tiyang sanes minangka tiyang-tiyang saleh utawi muesid lan ingkang sampun rumaket kaliyan Gusti Allah. Lan punapa ingkang dipun wedharaken dening para Ahli Toret lan para Farisi ing sainggiling kursi nabi Musa punika boten cundhuk kaliyan lelampahan ingkang katindakaken ing sadinten-dinten.
Karana saking punika Gusti Yesus ngemutaken para sekabat, bilih dados pemimpin ingkang sae punika kedah purun andhap asor ing manah. Ing ngriki Gusti Yesus migunakaken tembung “diakonos” (palados). Gusti Yesus ngarsakaken para sekabat saged dados juru pitulung lan pelados ing masyarakat. Inggih makaten ugi karsanipun Gusti tumrap kita. Kita dipun karsakaken fokus (temen-temen) ing paladosan lan padamelan kita, boten menggalih bab asil utawi pangalembana utawi kaurmatan. Dados, boten prayogi yen anggen kita lelados punika kanthi pangajeng-ajeng supados katingal gedhe ing kawruh, inggil ing kalenggahan. Amin [GaSa]
“Wong kang fokus ing jejibahan mesthi binerkahan.”

Senin, 25 Februari 2013

Bukan Karena Kebaikanku


Bacaan : Roma 1 : 1 – 5
Pujian : KJ 426
Nats : “Dengan perantaraNya kami menerima kasih karunia dan jabatan  rasul untuk menuntun semua bangsa, supaya mereka percaya dan taat kepada namaNya”[ayat 5]
Bagaimanakah caranya kita dapat menjadi saksi bahwa Tuhan Yesus yang menjadi sumber kehidupan kita? Haruskah kita membawa Alkitab ke manapun kita pergi? Atau membawa Pancaran Air Hidup ini dan membacakannya untuk semua orang yang kita jumpai?Kesaksian yang paling ampuh bukan sekedar lewat cara-cara yang terencana saja, tetapi melalui perbuatan kita setiap hari, orang lain akan mampu melihat bukti kasih Tuhan. Semuanya ini bersumber dari motivasi hati kita ketika akan melakukan suatu perbuatan.
Rasul Paulus bersaksi bahwa jabatan rasul yang dimilikinya akan dipakai untuk membawa umat bangsa-bangsa taat kepada-Nya. Kasih karunia dan jabatan rasul yang diberikan oleh Tuhan kepada Paulus adalah supaya semua bangsa percaya dan taat kepadaNya. Jadi kasih karunia dan jabatan itu diberikan bukan hanya untuk dirinya sendiri. Kita juga sudah diberi berbagai kasih karunia dan jabatan atau status yang istimewa oleh Tuhan. Kita diberi status sebagai anak-anak Tuhan. Kasih karunia dan status itu diberikan kepada kita juga bukan hanya untuk diri kita sendiri.Status anak Tuhan adalah kasih karunia yang luar biasa.
Tuhan yang adalah Bapa kita itu menghendaki kita supaya kasih karunia dan status yang kita terima itu membuat orang lain percaya dan taat kepadaNya. Untuk itu, kita harus memelihara segala kasih karunia Tuhan dalam hidup kita itu setiap hari. Jangan disia-siakan. Kita harus membuktikan status anak Tuhan itu dengan sikap dan perbuatan kita yang nyata setiap hari sebagai apapun atau siapapun kita. Sebagai seorang ibu, sebagai seorang ayah, sebagai anak, sebagai pekerja, sebagai Penatua, Diaken, Pendeta, dsb.  Dengan demikian hidup kita menjadi berarti bagi semua ciptaan Tuhan. Ketika orang lain terberkati lewat tutur kata dan peran yang kita kerjakan, semua itu bukan karena kebaikan kita. Namun hanya karena kasih karunia Tuhan Yesus yang memampukan hidup kita senantiasa melakukan apa yang baik. [dee]
“Jadikan kasih karunia Tuhan membuat orang lain percaya dan taat kepadaNya!”

Jumat, 22 Februari 2013

Sampun Kita Klintu Ing Pamilih


Waosan : Ibrani 4 : 11 – 16
Pamuji : KPK 144 : 1,2
Nats: “Awit Imam Agung kita iku dudu imam agung kang ora bisa ngrasakake sakehing kaapesan kita nanging malah kang padha karo kita; Panjenengane wis ngalami kagodha nanging ora damel dosa.” [ayat 15]
Kathah tiyang ngandika: “Banyak jalan menuju Roma.”. Kitha Rum pancen saged katempuh saking margi-margi punida kemawon. Kajawi kathah cacahipun, nanging ugi benten-benten kawontenipun. Pamanggih ingkang mekaten punika leres.  Nanging, kita para pitados gadhah pamanggih bilih tumuju dhateng Swarga namung wonten satunggalmargi. Sawetawis tiyang gadhah pemanggih, saged mungkasi lampahing kapitadosan utawi iman, cekap kanthi tumindak sae dumatheng sesami. Namung, kangge kita tiyang Kristen, abdinipun Kristus tumindak sae menika boten cekap lan kita taksih perlu tumindak sanes. Kita saged nyinau lelampahipun bangsa Israel, nalika keplajeng saking tanah Mesir, tinuntun dening Pangeran tumuju dhateng tanah perjanjian (Kanaan). Boten sedaya angkatan bangsa Israel saged mlebet dhateng tanah Kanaan. Ingkang saged namung angkatan mudha, Yusak lan Kaleb. Kenging menapa? Amargi angkatan sepuh sami boten pitados, boten mituhu lan remen maiben dhateng tuntunanipun Allah.
Kita tiyang dosa boten badhe saged lumebet kratoning Allah namung kanthi paladosan kapinteran lang kawicaksanan kita. Nanging begja, bilih kita nggadahi Imam Agung ingkang kersa lan kuwawi paring pitulungan dhumateng kita. Imam Agung ingkang dados paraning kapitadosan kita menika mangertosi sanget kaapesan kita. Lan ugi kersa nuntun lamphing gesang kita ingkang tumuju dhateng kawilujengan langgeng. Panjenenganipun malah-malah paring kekiyatan dhumateng kita supados saged nglampahi jejibahan ingkang keparingaken dening Gusti. Cekak raos, kita sedaya kaatag boten wigah-wigih sowan wonten warsanipun Sang Imam Agung, lan nyuwun pitulungan sarta pangantinipun. Sang Imam Agung, boten sanes pantara kita ingkang mulihaken sesambetan antawis kita tiyang dosa kaliyan Allah. Nyuwun kawigatosan sadaya: sampun ngantos kita nampi pantara sanes kejawi Gusti Yesus Kristus, Sang Imam Agung ingkang sejatos. Amin. [DG]

“Menawi kita klintu milih pantara,  kita kecalan kawilujengan selaminipun “

Kamis, 21 Februari 2013

Daud dan Spiederman


Bacaan : Ibrani 4 : 1 – 10
Pamuji : KJ 222b
Nats : ”Sebab itu Ia menetapkan pula “hari ini”, ketika Ia setelah sekian lama berfirman dengan perantaraan Daud…” [Ayat 7]
Setelah membaca Kisah Daud dan Goliat  yang menjadi favoritnya,
Niel bertanya pada saya…
Niel : Ma, Daud itu tuat ya bica menang lawan Goliat yang gede?
Mama : Iya Niel, karena Daud berdoa dan percaya sama Tuhan, dia menang..
Niel : Padahal Daud itu tecil looo…
Mama : Iya, meski kecil tapi diberkati Tuhan!
Niel : Tuat mana Daud sama cepidelmen ma?
Dan saya menyerah pada bocah 2,5 tahun ini.
Hhhmmm…bagaimana jika Daud benar-benar dibandingkan dengan Spiderman? Daud yang memperoleh kekuatannya dari Tuhan Allah sendiri, sedang Spiderman kuat karena tanpa sengaja digigit laba-laba yang terkontaminasi radiasi. Daud yang digambarkan berbadan kecil dan bersenjatakan ketapel mengalahkan petarung profesional. Sedang spiderman keren dengan kostum laba-labanya dan mampu bergelantungan membasmi penjahat dengan jaringnya. Wah…ternyata mereka berdua terlihat sama-sama kuat dan sama-sama jagoan! Bedanya hanya Daud itu berasal dari masa lalu, dan Spiderman berasal dari masa kini. Sama seperti kita memandang Daud dan Spiderman, seringkali kitapun memandang kuasa Tuhan itu berbeda. Ada kuasa Tuhan yang terjadi di masa lalu dan ada yang terjadi di masa ini. Secara sekilas, tampaknya kuasa Tuhan dimasa lampau jauh lebih luar biasa! Bayangkan, Tuhan membelah laut Teberau, Tuhan menyelamatkan Daniel dari Gua Singa dan Tuhan pula yang menyuruh ikan besar menelan Yunus. Hari-hari penuh kuasa Allah telah lewat dan hari ini, tak ada yang spektakuler…
Namun, bagian bacaan kita hari ini menyatakan hal yang sebaliknya! Bahwa sebenarnya Tuhan sudah menetapkan “hari ini” bagi kita, ya hari ini adalah “hari ini”nya Allah. Hari inilah hari dimana Allah mencurahkan berkatNya, hari inilah hari dimana Allah menepati janjiNya. Siapkah kita menjalani hari ini? [Rhe]
“Hari kemarin, hari ini dan hari esok adalah harinya Tuhan. Hari untuk menerima dan membagikan berkatNya.”

Rabu, 20 Februari 2013

Tandha


Waosan : Lukas 11 : 29 – 32
Pamuji : KPK 157 : 1,3
Nats : “…samono uga Putraning Manungsa iya bakal dadi pratandha tumrap jinis iki.”[30]
Tandha punika perkawis ingkang wigati tumrap urusan punapa kemawon. Urusan birokrasi boten badhe lancar menawi boten wonten tanda tangan kepala. Urusan jual-beli dereng saged deal (dados) menawi boten wonten tanda terima. Menawi wonten tanda-tanda lalu lintas ingkang cetha, anggen kita lumampah boten badhe kesasar-sasar. Tandha paring pambiantu tumrap kita murih punapa ingkang kita lampahi wonten dhasaripun ingkang sah lan kiyat.
Waosan kita dinten punika ngetingalaken para tiyang Yahudi nyuwun pratandha saking Gusti Yesus, bilih pancen Panjenenganipun punika mbabaraken kawilujengan lan paukuman ingkang saking Gusti Allah piyambak. Sejatosipun tandha punika sampun cetha, ananging tiyang Yahudi sami nampik. Menawi Niniwe kanthi pratandha Yunus kang kautus lan Ratu Syeba kaaran Ratu putri saking tanah kidul ugi purun mirengaken kawicaksananipun Prabu Salomo, punapa kok tiyang Yahudi taksih ewed anggenipun ngramesi pratandha Sang Mesih. Senadyan ta Gusti Yesus punika langkung pinunjul saking Prabu Salomo lan Nabi Yunus. Pancen Gusti Yesus rawuh minangka Mesih boten kanthi spektakuler(ngedab-edabi) lan protokoler(upacara resmi). Ananging pangwasa ingkang sampun kababar ing pakaryanipun tamtu boten saged dipun selaki bilih sedaya punika pakaryanipun Gusti Allah piyambak. Asring ing lampahing pigesangan kita boten benten kaliyan tiyang Yahudi ingkang nengga pratandha pitulunganipun Gusti. Ewedipun, menawi kita piyambak sampun nggadhahi standart(paugeran) kados pundi Gusti Allah makarya. Pratandha Gusti Allah mitulungi lan tresna menawi sakit lajeng sehat, menawi ekonomi lemah lajeng kiyat, usaha bangkrut dados pulih. Pancen punika saged katindakaken dening Gusti Allah kita. Ananging kita ugi kedah emut bilih tandha katresnan lan pangwasanipun Gusti punika ugi saged ketingal ing kasangsaran. Karana saking kasangsaran punika kita blajar sabar, tabah, kiyat lan pasrah kaliyan ingkang mengku gesang. [PKS]
“Rahayu tiyang ingkang saged nyumurupi katresnanipun Gusti ing prakawis ing sepele lan pakewed”

Selasa, 19 Februari 2013

Pengampunan


Bacaan : Matius 6 : 7 – 15
Pujian : KJ 467
Nats : “Karena jikalau kamu mengampuni kesalahan orang, Bapamu yang di sorga akan mengampuni kamu  juga.” [ayat 14]
Mempraktekkan perintah-perintah Allah dalam Alkitab memang tidak mudah. Sebagai contoh, sangatlah sulit untuk berdoa dengan tulus agar Allah mengampuni musuh kita dan orang-orang yang merendahkan serta meremehkan kita. Akan tetapi firman Allah sangat jelas mengatakan: “Berdoalah bagi mereka yang menganiaya kamu” (Matius 5:44).Kita bisa mengampuni orang yang menganiaya kita,kalau benar-benar ada kuasa Roh kudus dan melatih diri secara intensif (keras).
Seorang ibu pernah membawa anaknya yang lumpuh ke sebuah klinik di Jakarta. Rupanya dokter yang memeriksanya mendapat karunia hikmat dari Tuhan. Dokter mengatakan kepada ibu anak ini:“Putra ibu ini menderita sekali. Ibu mungkin pernah mengucapkan kalimat yang membuat putra ibu mengalami shock(kaget). Saya harap ibu bersedia memaafkan putra ibu.” Sang ibu lantas merenung sejenak. Tiba-tiba beliau meneteskan air matanya, kemudian berucap: “Betul, Dok, anak saya pernah melakukan sesuatu yang membuat hati saya sakit,sehingga keluar ucapan yang mengutuk dari mulut saya. Sekarang saya sadar.”Sambil mendekat ke anaknya, dia memeluk anaknya tersebut. Anak itu tersungkur jatuh dari kursi rodanya,sujud mencium khaki ibunya. Setelah itu sang anak bangkit sembuh seperti semula, bisa berjalan tanpa menggunakan kursi rodanya.Ajaib, sungguh luar biasa. Sungguh sebuah kejadian nyata yang sangat mengharukan. Saya yakin sang dokter pasti juga sangat bahagia menyaksikan kejadian tersebut.
Kejedian seperti di atas akan bisa mengilhami setiap orang,betapa pentingnya akan sebuah pengampunan.Mungkin para pembaca saat ini sedang mengalami kepahitan, sakit hati,baik oleh saudara,teman, suami atau istri. Tuhan sedang memberi kesempatan kepada kita untuk menikmati mujizat kuasa dari pengampunan. Jangan hanya menjadi pembaca kisah ini tadi. Biarlah kita sendiri juga mengalami mujizat dari pengampunan. Mintalah maaf kepada mereka yang menganggap saudara bersalah, walaupun mungkin saudara sendiri tidak merasa bersalah. Maafkanlah mereka yang meminta maaf kepada saudara, demi kedamaian dan penyelesaian masalah.[HB]
“Pengampunan adalah jembatan menuju kedamaian.”

Senin, 18 Februari 2013

Wedi Mati


Waosan :  Ibrani 2 : 11  18
Nats : Ayat 15
Pamuji :  KPK 42
Kanthi sedhih salah satunggaling ibu ngendika mekaten: ”Kula menika taksih kepingin momong anak-anak kula, menapa malih anak-anak kula taksih sami sekolah lan dereng dewasa…Menawi kepareng kula ugi kepingin ningali putu-putu kula tembe…” Suwantenipun ibu menika saya lirih anggenipun ngendikan menika lan pasuryanipun ketawis pucet. Ibu menika salah satunggaling peladosipun pasamuwan ingkang tumemen lan yuswanipun nembe 51 tahun. Boten dipun nyana-nyana bilih ibu menika gerah tumor wonten ing rahimipun. Krana nandhang sakit menika lajeng ibu menika ketawis kera badanipun. Asring nglamun lan boten ketawis sumringah malih pasuryanipun. Estunipun ingkang ndadosaken ewah-ewahan menika boten anamung penyakitipun kemawon ananging ingkang langkung sanget inggih menika krana sumelang lan kuwatosipun. Tamtu sedaya tiyang ugi boten badhe bingah bilih nandang gerah. Ananging gerah menika saya nguwasani diri kita yen kita sumelang lan ajrih. Pramila kita nglampahi pangawulanipun pisakit. Krana dipun reh dening pisakit, tamtu kita boten nggadahi kamardikan nadyan namung kamardikan berfikir. Gesang kita menika kraosipun nggih sakit menika. Kahanan ingkang mekaten menika estu mbetahaken pitulungan saking pihak sanes. Inggih menika sedherek, somah lan sedherek tunggil kapitadosan. Gegayutan kaliyan gesang ing pangawulan, Ibrani paring pawartos rahajeng dhateng kita. Wujudipun pawartos rahajeng menika krana ing Sang Kristus sedaya tiyang pitados sampun kamardikakaken. Manungsa ingkang tansah dipun reh dening Iblis (ay 14) samangke pikantuk kamardikan awit sedaya trahipun Abraham ingkang dipun luwari dening Gusti Yesus Kristus (ay 16).
Pramila para sedherek sedaya, sumangga samangke kita ngantebaken pracaya kita dhateng Gusti Yesus awit Panjenenganipun menika estu-estu maha kuwaos ngluwari kita saking sekathahing pangawulan. Panjenenganipun menika ingkang sampun nglampahi sedaya pacoben dalah kasangsaran saperlu paring kekiyatan lan pangluwaran dhumateng sedaya manungsa ingkang pitados bilih Gusti Yesus menika Imam Agung. Sanadyan kita menika nandhang sakit, sisah lan kuwatos ananging sedaya kahanan menika sampun ngantos ngereh gesang kita menapa malih iman kita. Sampun ngantos krana ajrih lajeng kita nglirwakaken panguwaosipun Gusti Yesus. Mugi raos ajrih kita menika malah ndadosaken kita manembah lan masrahaken gesang dhateng Gusti Yesus. Amin.(to2k)
“Sesakit dados entheng yen kita boten kuwatos lan ajrih.”

Jumat, 15 Februari 2013

GKJW Versus Perubahan


Bacaan : Matius 9 : 14 – 17
Pujian : KJ 383 : 1
Nats: ”Kemudian datanglah murid-murid Yohanes kepada Yesus dan berkata: Mengapa kami dan orang Farisi berpuasa, tetapi murid-murid-Mu tidak?”
Fosdick, pernah berkata, “Bagaimana mungkin pengobatan dapat berhasil, kalau para dokter masih berpegang pada obat-obatan dan cara pengobatannya seperti 300 tahun yang lalu?” Patokan ortodoksi kita jauh lebih tua daripada itu. Setiap orang yang membawa ide baru atau perubahan harus selalu siap menghadapi tantangan, pro dan kontra, dan juga harus berjuang dengan sekuat tenaga maupun pikiran. Bahkan ada juga yang harus siap mati untuk itu.  Contohnya “Galileo dibakar hidup-hidup sebagai seorang bidat, ketika iya mengatakan bahwa bumi mengelilingi matahari.” Pada umumnya, orang-orang beragama mempunyai suatu keinginan untuk mempertahankan hal-hal yang lama, tradisi yang sudah sekian lamadiberlakukan. Bacaan kita hari ini, berbicara tentang perubahan atau hal-hal yang baru. Yang menjadi persoalan bagi orang-orang Farisi adalah bahwa seluruh pandangan, pengajaran, atau keagamaan Yesus merupakan sesuatu hal yang benar-benar baru. Sehingga, mereka tidak dapat dengan mudah menyesuaikan diri, apalagi menerima terhadap pandangan atau pengajaran yang baru itu. Pikirannya tidak lagi luwes, sehingga mereka tidak dapat, bahkan sulit menerima pandangan atau pengajaran yang baru dari Yesus. Dengan kata lain, mengubah mindset (pola pikir) mereka tidak mudah. Yesus memulai dengan ilustrasi yang sekaligus merupakan sindiran dan teguran atas keengganan bahkan penolakan orang-orang Farisi untuk menerima ajaran atau pandangan yang baru (ayat 16-17).
GKJW bukan saja Gereja Jawa yang ada di Jawa Timur, melainkan Gereja yang sudah “mendunia” dengan kata lain sudah dikenal dimata Internasional. Marilah, kita tidak perlu takut dengan sesuatu hal yang baru atau perubahan-perubahan yang ada. Yang terpenting, bagaimana kita menyikapi sesuatu yang baru dengan hikmat dari Allah, sehingga anak-anak balita, remaja, dan pemuda GKJW tetap menyerukan “Aku anak GKJW”. Amin. [totok]
“Oh Tuhan, berilah kami ketenangan untuk menerima apa yang tidak dapat diubah, keberanian untuk mengubah apa yang harus diubah, dan hikmat untuk membedakanyang satu dari yang lain.” [Reinhold Niebuhr]

Kamis, 14 Februari 2013

Pratandha Kayektenane Sang Kristus


Waosan : Lelakone Para Rasul 2 : 2 – 36
Pamuji : KPK 34 : 1,3
Nats: “…ingkang kula kajengaken inggih punika Gusti Yesus saking Nazaret…” [ayat 22]
Wiwit rumiyin mila, pangupadinipun Gusti Allah supados manungsa saged sami pitados lan sujud ing pangayunanipun katindakakaken kanthi maneka warni cara lan pambudidaya. Wiwit saking ukuman ingkang awujud kaprihatosaning gesang ngantos dumugi pambirat sesakit lan pambirat dosa. Malah anggen sapurnanipun Gusti Allah ngrembat dosaning jagad lumantar gesang kaprihatosanipun Sang Kristus taksih wonten pangupadinipun Gusti Allah malih lumantar lelampahanipun para Rasul. Dhasar watak kamanungsaning manungsa kang ageng sanget ndadosaken netraning batin boten saged ningali kawontenanipun Gusti ingkang wasesa ing gesang punika. Mukjijat lan pratandha-pratandha swarga boten saged mbikak korining batos ingkang sampun sami wangkot karana kabidhung ing kamanungsan, satemah pratandha swarga kang katelakaken dening Gusti dhateng manungsa asring sanget mendal kados boten wonten ginanipun. Cariyos ing waosan kita punika ugi wujud pangupadinipun Gusti Allah supados manungsa saged nampeni sih katresnanipun srana pitados dhateng Gusti Yesus Kristus minangka Gusti kang sampun dipun tampik dening manungsa. Menawi kita raos-raosaken, saestu endah katresnanipun Allah dhateng manungsa. Nadyan dipun tampik, nanging Gusti Allah boten kendhat anggenipun mbudidaya supados katresnanipun saged dipun tampi. Tumedhakipun Sang Roh Suci lan khotbahipun Rasul Petrus ing waosan punika salah satunggaling wujud pambudidayanipun Gusti supados manungsa punika saged nemahi kawilujengan.
Mila, rahayu ingkang sampun purun nampeni Panjenenganipun lan mapanaken Gusti wonten ing sawetahing gesangipun. Sampun ngantos kita kados tiyang Yahudi ingkang boten saged nampi Gusti kanthi tulus Nanging sumangga kita mbikak korining manah kita supados Panjenenganipun manjing ing gesang menika paring panuntun, paring berkah, paring tentrem lan paring rahayu satemah kita saged dumugi ing gesang kalanggengan. Sumangga kita tansah mbudidaya supados sih katresnanipun Gusti Allah tansah saged kita raosaken saben dinten lan sadhengah papan.   Amin.[GaSa]
“Sing sapa ngalami patunggilane Gusti bakal ngrasakake tentrem kang sejati.”

Rabu, 13 Februari 2013

Aduh, Tuhan !


Bacaan : Yoel 2 : 1 – 2, 12 – 17
Nyanyian : KJ 365 : 1
Nats: “Tetapi sekarang juga, … berbaliklah kepada-Ku dengan segenap hatimu, dengan berpuasa, dengan menangis dan dengan mengaduh.” [Ayat. 12]
Tuhan Allah mengaruniakan kebebasan kepada manusia untuk memilih, menentukan sikap dan mengambil keputusan. Setiap sikap dan keputusan tentu saja memiliki resiko. Saat kita menanggung resiko berat setelah mengambil suatu keputusan hidup, terkadang kita mengalami keputus-asaan, atau bahkan perasaan bersalah yang mendalam. Jika sudah begini, kepada siapakah kita harus mengeluh? Mungkin orang-orang di sekitar kita justru mencibir keputusan hidup kita, bahkan  mungkin kita merasa sendiri menanggung resiko atas keputusan hidup kita.
Tuhan Allah berfirman kepada Yoel di dalam perikop ini, bahwa atas keterpurukan hidup manusia, hendaklah mereka berbalik kepada Tuhan Allah dengan segenap hati, dengan berpuasa, dengan menangis dan mengaduh. Di sinilah bentuk sebuah pertobatan. Kadang manusia tidak lagi mempunyai pilihan lain, selain pilihan yang membawanya kepada kedukaan hidup. Namun tangan Tuhan selalu terbuka untuk menerima kita. Bahkan saat kita merasa tidak layak datang kepada-Nya, Tuhan Allah tetap setia mengulurkan tangan-Nya untuk menyambut bahkan memeluk kita. Mari datang kepada-Nya dengan penuh penyesalan, dengan pengorbanan melalui puasa, dengan mengatakan: “Aduh Tuhan”, adalah wujud nyata bahwa masih ada Tuhan yang peduli kepada hidup umatNya yang terpuruk.
Kesungguhan hati menghadap Allah Bapa kita dengan membawa perasaan bersalah, tangisan penyesalan dosa, serta doa puasa kita karena memohon ampunan Tuhan, tidak akan pernah sia-sia. Allah tentu sedih, bukan marah, ketika melihat  anakNya jatuh ke dalam dosa. Allah pasti meneteskan air mata keharuan ketika anakNya yang berdosa datang di hadapanNya dengan tangis penyesalan akan dosanya. Dia pasti akan turun dari tahtaNya untuk menghampiri dan memeluk anakNya yang meminta belas kasihanNya. Jangan biarkan dosa menumpuk dalam hidup kita! Jangan biarkan orang lain membiarkan dosa menumpuk dalam hidupnya! Dosa menghambat saluran kebahagiaan.Tobat membuka pintu anugerah Tuhan. [dee]
“Karena kasih sayangNya, Allah tidak pernah menolak kehadiran orang berdosa yang bertobat.”

Selasa, 12 Februari 2013

Aja Lamis Lan Aja Serakah


Waosan : Markus 8 : 14 – 21
Pamuji : KPK 87
Nats: “Padha sing awas, padha ngwekanana Ragine wong Farisi lan ragine Raja Herodhes!” [15b]
Lamis [munafik] saha serakah punika estunipun dados racun ing gesanging manungsa. Pramila kita lajeng asring mirengaken tiyang ingkang ngucap: “becik ketitik ala ketara.” Prakawis punika nedahaken bilih tiyang punika sampun judheg, boten saged tumindak menapa-menapa malih ngadhepi kawontenan ingkang boten nentremaken manah. Awit sadaya prakawis ingkang tinemu namung lamis kados Farisi ingkang katingalipun agamis nanging kok malah sadis (kejem), boten cocok antawisipun punapa ingkang dipun ngendikakaken kaliyan kasunyatanipun. Kados pundi yen prakawis punika ugi wonten ing gesang bebrayatan? Wah tamtu sadaya badhe risak lan bibrah.
Pramila Gusti Yesus Kristus lajeng paring piwucal dhateng para sakabat supados tansah waspada dhateng ragining [pengaruh] tiyang Farisi ingkang namung  “jaim” [jaga image/ketingalanipun sae]. Nanging estunipun namung kebak ing kadurjanan [Mat. 23:27-28].  Gusti ngantebaken dhateng para sakabat supados anggenipun para sakabat nampi dhawuh pangandika saha sadaya pakaryanipun Gusti Yesus sageda kalampahan kalayan manah ingkang resik, supados para sakabat saged wasis anggenipun badhe tumindak ing gesang punika. Pancen kathah sanget pacoben saha pangajak ing sakiwa tengen kita ingkang saged murugaken kita kepencut lan keli dhateng ombyaking gesang ingkang ketingalipun mbrewu lan ngremenanken nanging estunipun malah kathah ingkang namung lamis lan kadonyan kemawon. Pramila Gusti Yesus ngengetaken: “Padha sing awas, padha ngwekanana ragine wong Farisi lan ragine Raja Herodhes” [15b].  Kita ugi katimbalan dening Gusti Yesus supados wonten ing anggen kita nglampahi gesang kita sadinten-dinten sageda kalampahan klayan manah ingkang resik saha tansah kebak ing saos sokur. [AK]
“Wong kang lamis ngisin-isin awake dhewe.”

Senin, 11 Februari 2013

Duta Kasih


Bacaan : Kisah Para Rasul 1 : 1 – 14
Nyanyian : KJ 426 : 3,4
Nats : “Tetapi kamu akan menerima kuasa, kalau Roh Kudus turun ke atas kamu dan kamu menjadi SaksiKu …” [ayat 8]
Duta besar luar biasa dan berkuasa penuh adalah pejabat diplomatik yang ditugaskan ke pemerintahan asing berdaulat untuk mewakili negerinya. Dia memiliki kekuasaan untuk bertindak atas nama negerinya. Peran yang diemban tidaklah mudah. Baik buruk sikap perbuatannya secara tidak langsung mencerminkan negeri yang diwakilinya. Rangkaian karya keselamatan Allah atas dunia ini telah genap dengan pengorbanan Kristus yang mati di kayu salib untuk menyelamatkan umat manusia. Karya keselamatan ini membawa cerita cinta Tuhan yang luar biasa kepada umat ciptaanNya. Dia tidak hanya menciptakan, namun dengan kasih dan cintaNya tetap merawat dan menyayangi bahkan menyelamatkan umat ciptaanNya dari dosa. Rangkaian kisah cinta yang luar biasa dari Tuhan Allah inilah yang harus di siarkan kepada dunia ini. Agar umat manusia mengerti bahwa Tuhan bukan bukan hanya bisa menciptakan dunia dan isinya. Tetapi juga memeliharanya dengan cinta. Sebagai bagian dari umat manusia yang telah ditebus oleh Kristus, kita wajib menceritakan bagaimana kisah cinta sejati Allah kepada manusia itu. Untuk itu kepada kita diberikan kuasa untuk bercerita tentang indahnya cinta Kristus. Tentu kita bisa bercerita dengan berbagai macam cara. Salah satunya adalah dengan perbuatan hidup kita yang berlandaskan kasih kepada sesama. Cara itu sungguh tepat dan mengena untuk menunjukan kepada dunia bahwa kita adalah Duta Kasih
Menjadi Duta kasih juga merupakan salah satu cara kita untuk bersyukur atas kebaikan dan kemurahan Tuhan. Oleh karenanya, mari kita menyadari bahwa kita hidup berada dalam kebaikan dan kemurahan Tuhan. Dan karenanya, mari kira juga mengemban misi sebagai duta kasih ini dengan sebaik-baiknya melalui segala perbuatan yang kita lakukan dalam kehidupan kita. Image (gambaran, citra) Kerajaan Allah juga tergantung pada sikap, tutur kata dan perbuatan kita sebagai duta kasihnya. Kita diutus sebagai duta kasih untuk memberitakan dan menunjukkan Kerajaan Allah yang berisi kasih, keadilan dan kebenaran itu. [Oka]
“Duta kasih mewartakan kasih Allah melalui perbuatan yang penuh kasih.”

Jumat, 08 Februari 2013

Aja Pada Mangkotake Atimu


Waosan : Markus 6: 14-29
Pamuji : KPK 127
Nats : “Ing dina iki, manawa sira padha krungu swarane, aja padha mangkotake atinira!” [Ibrani 4:7]
Boten gampil kangge saben tiyang nampi ‘kritik’ ingkang katujokaken dhateng piyambakipun. Punapa malih yen piyambakipun punika dados salah satunggaling pejabat publik (masyarakat) ing babagan punapa kemawon. Awit piyambakipun tamtu badhe tansah ‘jaga gengsi’ minangka pejabat ingkang kedah dipun urmati dening saben tiyang. Satemah sadaya kritik [sanadyan estunipun sae pikajengipun] tansah kaanggep satunggaling prakawis ingkang badhe ngrisak lan mbebayani tumrap ing kawibawan lan panguwasanipun. Pramila kita gampil sanget mirsani tiyang kathah ingkang ketingal ngotot lan pinter ‘bersilat lidah’ kangge membela diri, sanadyan asring boten tinemu ing nalar.
Kadosdene Sang Prabu Herodhes, tamtunipun ing telenging manah kraos lan rumaos bilih Nabi Yokanan punika mursid lan suci saha punapa ingkang kaaturaken [kritik] dening Nabi Yokanan dhateng Sang Prabu saestu prakawis ingkang leres lan tumuju dhateng kasaenan [18, 20]. Ananging dhemi ajining diri lan kawibawanipun Sang Prabu Herodhes pilih nigas Sang Nabi Yokanan wonten ing pakunjaran. Prakawis punika nedahaken bilih Sang Prabu Herodhes boten kagungan kakiyatan moral. Satemah gesangipun tansah ginubed ing nafsu kangge nuruti kapentinganipun piyambak. Pramila lajeng gampil nyingkiraken lan nyirnakaken kawontenaning tiyang sanes. Tamtu kita taksih kengetan dhateng suraosing Kitab Suci: “Ing dina iki, manawa sira padha krungu swarane, aja padha mangkotake atinira!” [Ibrani 4:7]. Awit wangkoting ati namung badhe nuwuhaken tumindak ingkang boten sae. Kadosdene Prabu Herodhes ingkang serakah temahan gampil sanget boten ngajeni kawontenaning tiyang sanes saha mentala dhateng kasangsarananipun tiyang sanes. Sumangga kita tansah ngugemi bilih kita punika katimbalan saha kautus dening Gusti Yesus Kristus supados kawontenan kita saged dados berkah tumrap ing sesami. [AK]
Jiwa susah dadi ayem amarga katresnan.
Wong adoh dadi cedhak amarga katresnan.
Ati wangkot dadi luluh amarga katresnan.
Ulungna, sebarna lan uripa ing katresnan!

Kamis, 07 Februari 2013

Dalam Kelemahan Kuasa Tuhan Makin Nyata


Bacaan : 2 Korintus 12 : 1 – 10
Pujian : KJ 401 : 1,4
Nats : “Cukuplah kasih karunia-Ku bagimu, sebab justru dalam kelemahanlah kuasa-Ku menjadi sempurna.” Sebab itu terlebih suka aku bermegah atas kelemahanku, supaya kuasa Kristus turun menaungi aku. [Ayat 9]
Dalam hidup ini setiap orang hampir pasti pernah punya pengalaman yang tidak menyenangkan,baik itu berupa penyakit,masalah keluarga,masalah pribadi, pekerjaan dsb.  Tetapi sesungguhnya semua itu dipakai oleh Tuhan untuk menunjukkan kasihNya kepada kita. Kalau setiap orang hidupnya senantiasa lancar dan mulus-mulus saja,semua tercukupi pasti Tuhan tidak diperlukanlagi. Untuk apa Tuhan kalau semuanya sudah tersedia. Rasul Paulus juga pernah, bahkan sering, mengalami kesulitan dan penderitaan. Dia menyebutnya “duri”. Sudah 3 kali dia minta kepada Tuhan. Ternyata Tuhan rupanya memang  mengijinkan duri itu menancap ke dalam hidupnya. Paulus bisa menerimanya dengan baik. Sebab dia sadar dengan begitu dia makin kuat. Dengan begitu dia diajar untuk tidak menyombongkan diri atau menyebut bahwa Tuhan mau menuruti yang kehendaki oleh Paulus.
Semua masalah, sakit penyakit dan juga kesulitan diijinkan Tuhan menimpa umatNya, pasti ada maksud Tuhan di balik semua itu. Itu bukan dibuat oleh Tuhan, hanya diijinkanNya.Pernahkah terbayang bagaimana nikmatnya orang yang sehat giginya sebelum mereka merasakan giginya sakit? Rata-rata orang baru sadar bahwa gigi yang sehat itu nikmat luar biasa setelah dia mengalami nyeri gigi yang luar biasa. Masalah, penderitaan dan kesulitan yang datang silih bergantiitu dipakai Tuhan untuk menguatkan kita. Anggap saja setiap masalah itu adalah vaksin atau vitamin kehidupan. Semakin sering kita menghadapinya, kita akan semakin tangguh dan belajar dari setiap masalah yang kita hadapi. Tetapi juga tidak perlu mencari-cari masalah. Tidak dicari saja sudah banyak datang, apalagi kalau dicari. Yakini saja bahwa setiap Tuhan izinkan ada masalah pasti ada jalan keluarnya. Hadapi semua tantangan atau masalah dalam hidup ini dengan meyakini pertolongan Tuhan,sambil terus belajar agar kita tidak terjerat pada masalah yang sama untuk kedua kalinya. [HB]
Jadikan setiap masalah dankesulitan sebagai sarana untuk belajar merasakan kuasa dan pertolongan Tuhan.

Rabu, 06 Februari 2013

Ngegungaken Kaapesan


Waosan : 2 Korinta 11 : 12 – 33
Pamuji : KPK 22 : 1
Nats: “Manawa ana prelune aku kudu gumunggung, aku bakal gumunggung ing bab kaapesanku.” [ayat. 30]
Adatipun tiyang punika langkung remen ngegungaken kasuksesanpun, prestasinipun, kepenaking gesangipun. Awit srana makaten drajading gesangipun rumaos kajunjung. Mawarni-warni kaapesan lan kasangsaran dipun alami dening Rasul Paulus makaping-kaping. Panjenenganipun boten rumaos isin amargi saking mawarni-warni kaapesan lan kasangsaran ingkang dipun alami punika. Kosokwangsulipun, kados-kados Rasul Paulus malah katingal rumaos bangga. Kenging punapa Paulus saged rumaos bangga (“gumunggung”) ing salebeting kaapesan lan kasangsaranipun punika? Awit panjenenganipun yakin bilih sadaya kaapesan lan kasangsaran ingkang dipun alami punika boten amargi dosa lan panerakipun, sanes wujuding paukumanipun Allah. Wiwit pitobatipun dhumateng Gusti Yesus, Rasul Paulus tansah mbudi daya netepi dhawuhipun Gusti, gesang wonten ing bebener saha nindakaken punapa ingkang dados karsanipun Gusti. Para nabi palsu sampun mempengaruhi tiyang-tiyang Kristen ing Korinta sami ngegungaken kaluwihan lan kasaenanipun. Sadaya sami nganggep bilih kaluwihan, kados karunia-karunia Roh: calathu mawi basa Roh, nundhung dhemit, lsp, dados titikan bilih punika estu-estu Kristen. Nanging Paulus membantah pamanggih makaten punika. Justru tiyang ingkang sagah ngalami apes, rekaos lan sangsara awit nindakaken bebener, punika tuhu pandherekipun Gusti Yesus Sang Kristus.
Menggahing tiyang ingkang tansah nglampahi gesangipun wonten ing bebener, langkung prayogi gumunggung (bangga) ing salebeting kaapesan, pakewed lan kasangsaran saha rekaosing gesangipun. Tiyang ingkang ngegungaken lan nggunggung “kesuksesanipun”, prestasinipun, kepenaking uripe, kapara malah katingal anggenipun nutup-nutupi piawonipun, katingal anggenipun kumenthus, sombong. Sumangga blajar langkung membanggakan kaapesan, kasangsaran lan rekaosing gesang ingkang kita alami. Sumangga blajar langkung ngegungaken bebener ingkang kita perjuangkan, nadyan kedah ngalami apes lan sangsara. [ST]
“Wong kang ngegungake kamulyaning uripe, ngasorake drajade; kang ngegungake kaapesane, junjung bebener”

Selasa, 05 Februari 2013

Pada Saat Dibutuhkan


Bacaan :  Markus 5 : 21 – 23
Pujian : KJ 457
Nats : Memohon dengan sangat kepadaNya: “Anakku perempuan sedang sakit, hampir mati, datanglah kiranya dan letakkanlah tanganMu di atasnya, supaya ia selamat dan tetap hidup.” [ayat 23]
Dari pengalaman dalam kehidupan berkeluarga, apabila mengalami anak dalam keadaan sakit maka orangtua akan sedih, bingung sehingga apa saja akan ditempuh untuk kesembuhan anak tersebut. Demikian juga yang dialami oleh Yarius seorang pemimpin rumah ibadat, orang yang paling dihormati di tengah masyarakatnya.Dia mempunyai anak perempuan berumur 12 tahun yang sedang sakit dan hampir mati. Demi kesembuhan anaknya, Yarius datang bersujud di depan kaki Tuhan Yesus untuk memohon Tuhan Yesus menumpangkan tanganNya supaya anaknya sembuh. Dalam hal ini Yarius tanpa malu-malu melupakan prasangka buruknya kepada Tuhan Yesus, melupakan kehormatan dan keangkuhan yang selama ini dimiliki serta tidak memperhatikan saran-saran dari teman-temannya untuk tidak datang kepada Yesus. Semuanya itu dilakukan demi kesembuhan anaknya dan kepercayaan akan kuasa Yesus.
Tuhan Yesus mengetahui kesalahan Yarius terhadap diriNya, tetapi Dia tetap memperhatikan permohonan dan kebutuhan untuk kesembuhan anak perempuannya dengan menurunkan kuasa kesembuhan kepada anak perempuan tersebut.Maka sembuhlah dia. Tuhan Yesus akan selalu memberikan kasih karunia kapan saja, kepada siapa saja ciptaanNya yang membutuhkan. Kejadian ini dapat merubah Yarius sehingga memiliki pemahaman bahwa Yesus Kristus benar-benar Tuhan dan Juruslamat. Marilah kita meneladani Tuhan Yesus Kristus dengan melakukan perbuatan kasih terhadap sesama ciptaanNya, mau menolong siapa saja pada saat dibutuhkan walaupun orang tersebut telah menyakiti kita. Untuk dapat bersikap mulia seperti Tuhan Yesus itu, kita jangan fokus pada sikap orang lain kepada kita. Tetapi fokuslah pada kebutuhan orang lain yang dapat kita penuhi. Amin. [Sri]
“Yesus adalah sahabat yang tahu semua kesalahan kita, tetapi tetap mengasihi kita “

Senin, 04 Februari 2013

Langkung Aji


Waosan : Markus 5 : 1 – 20
Pamuji : KPK 165 : 1,2
Nats: “Wong-wong mau padha sowan ing ngarsane Gusti Yesus lan ndeleng wong kang maune kapanjingan dhemit legion, linggih ing kono, wus manganggo ganep lan wis waras, satemah padha wedi.”[ayat 15]
Menawi ing tengahing margi panjenengan dipuntodhong dening para begal, pundi ingkang badhe panjenengan pasrahaken? Bandha napa nyawa kita? Temtu perangan ingkang paling aji boten badhe kita pasrahaken. Kula kinten kita sarujuk menawi masrahaken bandha ingkang kita bekta supados nyawa kita slamet. Bandha saged dipun upadi malih, ananging nyawa boten saged kagantosaken.
Kasebataken, Gusti Yesus lumampah dhateng dhusun alit aran Gerasa. Ing mriku Panjenenganipun kapapag dening tiyang ingkang kapanjingan dhemit. Menawi kita gatosaken, tiyang punika mrihatosaken karana kahananipun. Sampun kapanjingan dhemit, temtunipun sampun boten dipunreken(gatosaken) dening sedherek-sedherekipun. Tiyangpunika boten namung sakit jiwanipun ananging ugi raga ingkang risak karana dipun reh dening dhemit ingkang aran Legion. Samangke, Gusti Yesus kaadhepaken ing panyuwunaning dhemit legion. Dhemit kala wau nyuwun supados boten katundhung saking wilayah punika lan keparenga manjing ing babi ewon ingkang nembe dipun engen. Tamtunipun, punika badhe milujengaken tiyang ingkang kapanjingan dhemit kala wau. Nanging dados kuciwaning manah tiyang ingkang kagungan babi. Punapa kemawon ingkang badhe katindakaken Gusti Yesus tamtu badhe wonten resikonipun. Gusti Yesus ningali bilih langkung aji kawilujengan lan pemulihan martabat tiyang ingkang kepanjingan dhemit. Awit saking punika Gusti Yesus nyarasaken, nanging katampik dening masyarakat Gerasa. Manungsa asring sanget dipunadhepaken dhateng perkawis-perkawis ingkang rumpil, angel, awrat. Wonten paribasan ingkang nyebataken:seperti makan buah simalakama. Prinsip ingkang saged kita sinau saking Gusti Yesus bilih ingkang paling aji inggih tresna dhumateng sesami, kawilujenganipun manungsa, kanthi mulihaken martabat kados manungsa sanesipun. [PKS]
“Tresna iku mapanake sedulur ing papan kang samesthine”

Jumat, 01 Februari 2013

Memuliakan Hidup


Bacaan : 2 Korintus 8 : 16 – 24
Nyanyian : KJ 445 : 1
Nats: “… memikirkan apa yang baik bukan hanya di hadapan Tuhan, tetapi juga di hadapan manusia”[ayat 21]
Hidup tidak selalu mudah. Ada kalanya muncul kesulitan, tantangan, hambatan, bahkan persoalan yang sepertinya tidak ada jalan keluarnya. Ketidakmudahan hidup ini bisa membuat orang bingung, susah dan putus asa. Lalu orang mempertanyakan kepada diri sendiri: apalah artinya hidup kalau begini ini? Jadi orang demikian ini meremehkan kehidupan; hidup tidak mempunyai arti yang penting.
Titus menjadi teman kerja Paulus. Dia diutusuntuk mengerjakan kehidupan ini. Demikian juga dengan Paulus. Dalam keterbatasan Paulus dan besarnya pekerjaan kehidupan, Paulus mengajak Titus mengerjakan kehidupan dan memuliakan hidup ini. Betapapun hebatnya Paulus dan kuasa pertolongan Tuhan, Paulus tetap bekerjasama dengan utusan-utusan Tuhan lainnya. Dengan begitu, pekerjaan jadi lebih ringan dan baik. Terkadang, kesulitan hidup membuat kita merasa kecil hati, mungkin juga membuat kita merasa tidak berarti, tiba-tiba tidak memiliki kekuatan untuk menegakkan kepala. Saat kita mengerjakan kehidupan ini, bersamaan dengan itu kita akan memuliakan hidup. Ya, kata: memuliakan hidup mungkin asing di telinga kita. Kata itu muncul dari kesaksian hamba Tuhan yang dalam kesulitan hidupnya ia mampu melihat bahwa seberapapun kesulitan yang dihadapi, tetap saja memuliakan hidup itu penting sebagai bentuk ungkapan syukur atas kehidupan pemberian Tuhan.
Memuliakan hidup memampukan kita tidak terfokus pada kegagalan dan kekurangan kita. Tetapi berjalan saja terus dengan mengerjakan yang terbaik, bukan hanya untuk Tuhan, tetapi juga untuk sesama. Sebab kehidupan ini memang tidak selalu mudah, namun bukan berarti kita tidak mampu mensyukurinya. Tuhan Allah tidak hanya sekedar menciptakan kehidupan bagi kita, tetapi Ia juga mencintai kita. Cinta Allah kepada manusia merupakan sumber kekuatan dan pengharapan bagi kita. Sampai kapankah kita akan berdiri dan diam saja meratapi sulitnya hidup? Bekerjasamalah dengan umat Tuhan yang lain untuk terus mengerjakan kehidupan dan memuliakan hidup ini. [dee]
“Hidup karunia Tuhan ini sepatutnya dimuliakan, bukan diremehkan.”