Kamis, 31 Januari 2013

Standard Ukur Yang Baru


Bacaan : Markus 4 : 21 – 25
Nyanyian : KJ 433 : 1,2
Nats: “Camkanlah apa yang kamu dengar! Ukuran yang kamu pakai untuk mengukur akan diukurkan kepadamu,dan disamping itu akan ditambahkan lagi kepadamu” [ayat24]
Coba anda bayangkan, seandainya ukuran sepatu anda 42. Lalu anda diberi hadiah sepatu ukuran 39. Apa yang akan anda lakukan? Pasti sepatu itu tidak dapat anda pakai karena kekecilan. Mungkin juga anda akan bertanya-tanya didalam hati,mengapa yang memberikan kado sepatu ini tidak menanyakan dulu ukuran sepatu anda agar tidak salah. Kalau sudah begini, sepatu yang merupakan hadiah ini akan membuat galau hati anda. Dijual tidak pantas karena hadiah, dipakai juga tidak pantas karena kekecilan. Segala sesuatu di dunia ini memiliki standart ukuran. Ada kaya-miskin, besar-kecil, lebar-sempit dan masih banyak hal lain. Lantas apa yang menjadi standart ukur manusia dalam hal kebahagiaan? Mungkin banyak orang yang mengukur kebahagiaan dengan seberapa banyak materi dunia / kekayaan yang dimilikinya. Karena dengan banyaknya kekayaan yang dimiliki, tentu semakin banyak hal yang akan dibeli dan dimiliki. Oleh karenanya, banyak orang bekerja keras, siang malam demi mencari kekayaan.
Lantas apa sebenarnya yang menjadi standar ukur kebahagiaan bagi pengikut Kristus. Yesus ternyata mengajarkan sesuatu yang unik dan diluar pakem yang ada di masyarakat. Standart ukur tentang kebahagiaan bagi Kristus bukanlah dalam hal seberapa banyak harta yang kita miliki. Namun seberapa besar kemampuan kita untuk memberi dan membagi atas apa yang telah kita miliki bagi sesama. Inilah standart ukur tentang kebahagiaan yang diberlakukan oleh Kristus. Dan itu diteladankanNya kepada kita dengan memberikan diriNya mati di kayu salib untuk menebus kita dari dosa. Karena itu semua, mari mencoba merubah standart ukur kebahagiaan dalam hidup kita. Karena Kristus sendiri yang telah mengajarkannya kepada kita, standar ukur yang baru untuk kebahagiaan dalam kehidupan. [Oka]
“Bahagia sejati datang dari melakukan dan memberikan yang terbaik untuk sesama.”

Rabu, 30 Januari 2013

Juru Nyebar Wiji


Waosan : Markus 4 : 1 – 20
Pamuji : KPK 91
Nats: “Padha rungokna! Ana juru nyebar metu nyebar wiji.” [ayat. 3]
Piwulang ngangge pasemon ing perangan punika tujuanipun mitulungi lan sanes ngalang-alangi tiyang-tiyang nampeni kaleresanipun Gusti. Tata kamanungsan Kratonipun Allah kaluhuraken lan jumengkar srana wontenipun tiyang ingkang cumadhang nyebar wiji.Konsep(pangertosan) punika mujudaken prekawis ingkang baken lan wigatos kangge sedaya kegiatan pekabaran Injil. Ingkang kabetahaken dening para juru Pekabar Injil boten namung wasis (pinter) wicanten lan prigel ngrerimuk tiyang supados tiyang sami pitados. Ananging nyebar wiji inggih punika pangandikanipun Allah ing “siti” manahipun manungsa. Wiji gesang enggal punika inggih dhawuh pangandikanipun Allah. Tanpa sinebaran pangandikanipun Allah, boten badhe wonten setunggal tiyang kemawon ingkang dados Kristen.
Wonten bab-bab ingkang saged ngalang-alangi tiyang nampeni dhawuhipun Gusti:
1.     Sifat lan sikaping gesang “acuh tak acuh” karana manahipun dipun   wangkotaken dening Gusti (ayat.15),
2.     Gesanging karohanen ingkang dangkal utawi cethek (ayat. 17)
3.     Kagubel dening warni-warni prekawis i.p.: Kasusahaning donya, kasugihan, raos melik (ayat. 18-19).
Ananging menawi pangandika punika dipun pirengaken, katampi lan dipun mangertosi, sarta dipun pitadosi mesthi panen (ayat. 20). Dipun kadosa pundi kemawon panampining tiyang dhateng sabda pangandikanipun Gusti, timbalan nyebar wiji tetap kedah kita tindakaken.Kados dene tiyang ingkang nyebar wiji mesthi katindakaken kanthi bingah lan pangajeng-ajeng saged tuwuh subur. Kajawi punika, juru nyebar mesthi ngatos-atos supados wiji dhumawah ing papan ingkang tepak. Lah makaten ugi kita, anggen kita nyebar wiji dhawuhipun Gusti, kedah kinanthen raos bingah lan pangajeng-ajeng, saha kanthi empan papan lan kawontenan. Malah omong saomong, tembung satembung kita ugi kedah tansah empan papan lan kawontenan. Yen kita sembrana, wiji ingkang kita sebar boten badhe tuwuh sae. Upamia tuwuh, mbokmanawi malah nyrimpeti, lajeng dipun babad dening tiyang sanes. Amin. [SS]
“Supados pangucap lan tumindak kita maedahi, kita kedah tansah empan papan lan kawontenan.”

Selasa, 29 Januari 2013

(Bukan) Kebetulan


Bacaan : 2 Korintus 6 : 3 -13
Pujian : KPK 295
Nats: ”Bukalah hati kamu selebar-lebarnya!” [Ayat.13]
Kebetulan, saya diminta DPT (Dewan Pembinaan Teologi) GKJW untuk menulis naskah PAH edisi ini. Kebetulan, salah satu “jatah” tulisan saya adalah renungan hari ini. Kebetulan, hari ini Ulang Tahun saya yang ke-28. Wowww….banyak sekali kebetulan untuk saya hari ini! Tapi, bukan kebetulan saat itu Rasul Paulus menuliskan surat yang kedua kepada Jemaat Korintus ini. Dalam suratnya kali ini, Paulus mencurahkan isi hati dan menceritakan segala kegetiran yang telah dihadapinya demi pelayanan dan demi Kristus. Berbuat sabar dalam penderitaan, kesesakan, kesukaran, menanggung dera, dalam penjara dan dalam kerusuhan telah dilakukan oleh Paulus. Namun, yang membuat Paulus sedih adalah saat bagi Injil Tuhan “…hanya tersedia tempat yang sempit didalam hati kamu.” (ay.12). Karena itu, Paulus menempatkan diri sebagai bapa Jemaat Korintus dan ia berkata dengan tegas, “Bukalah hati kamu selebar-lebarnya!” Ia berharap bahwa Jemaat Korintus belajar dari penderitaannya, sehingga merekapun bersedia membuka hati untuk berita Injil yang dibawa oleh Paulus.
Mungkin saat ini kita juga sedang mengalami berbagai-bagai pergumulan, entah dalam keluarga, dalam pekerjaan atau bahkan dalam kehidupan pelayanan. Ingatlah, Rasul Paulus juga telah mengalaminya dan tetap dikuatkan. Bukan kebetulan jika Paulus mengalami deraan dan penderitaan, karena dengan kesulitan yang dialaminya itu ia tidak semakin lemah namun justru semakin kuat. Bukan kebetulan Paulus dihina dan dipenjara, karena ia tidak berdukacita melainkan terus bersukacita didalam Tuhan. Karena itu, bukan kebetulan pula jika kita sekarang mengalami kesakitan, pergumulan atau menanggung beban. Percaya saja, Tuhan beserta! Percaya saja, Tuhan tidak tinggal diam! Percaya saja, ada rencanaNya yang luar biasa! Yang penting…buka hati selebar-lebarnya dan Ia pasti berkarya. Karena, sungguh, tidak ada yang sekedar kebetulan! [Rhe]
“Tak ada yang tercipta dan terjadi secara kebetulan, semua adalah hasil usaha dan pilihan.”

Senin, 28 Januari 2013

Juru Pirukun


Waosan : 2 Korinta 5 : 11 – 6 : 2
Pamuji : KPK 104 : 1,3
Nats: “Awit Gusti Allah lumantar Sang Kristus ngrukunake jagad karo Panjenengane Piyambak, ora ngetang panerake,
Lan masrahake pawarta karukunan iku marang kita”.[ayat. 19]
Saben tiyang ingkang gesang wonten alam donya punika gadhah pangajeng-ajeng  gesangipun saged rukun, sae ing satengahing brayat, pasamuwan lan ing masyarakat. Pangajeng-ajeng ingkang mekaten punika sae, karana yen kita rukun kaliyan sinten kemawon tamtu badhe nuwuhaken katentreman lan kawilujengan. Ananging sasampunipun manungsa dhawah ing dosa, kados-kados manungsa punika langkung asring tumindak jahat lan awon dhateng sesaminipun. Contonipun tindak KDRT (Kekerasan Dalam Rumah Tangga), tawuran warga, tawuran siswa sekolah, perang lsp. Lelampahan makaten kadhang ndadosaken kita rumaos ajrih lan kuatos. Pramila nuwuhaken karukunan ing gesang sanes perkawis ingkang gampil.
Rasul Paul nyerat layangipun kangge pasamuwan ing Korinta saperlu ngengetaken bilih Gusti Yesus sampun ngorbanaken sariranipun kangge ngrukunaken manungsa kaliyan Gusti Allah. Manungsa ingkang swaunipun kebak ing dosa, minangka pangorbananipun Gusti Yesus, manungsa pinaringan sih rahmat lan kawilujengan. Karana punika gesangipun para pitados boten malih gesang kangge kabetahanipun piyambak nanging kangge lelados dhateng Gusti. Para pandherekipun Gusti Yesus dipun timbali martosaken bab sih rahmatipun Gusti Allah punika dhateng sesaminipun. Kados Rasul Paul ingkang purun dados utusanipun Sang Kristus, mekaten pengajeng-ajengipun Rasul Paul dhateng pasamuwan Korinta. Pawartos bab sih rahmatipun Gusti dhateng pasamuwan Korinta punika ugi dados pawartos kangge kita. Kita sampun katebus dening Gusti Yesus lan karukunaken kaliyan Gusti Allah. Karana punika, kita dipun timbali martosaken bab sih rahmat lan pakaryanipun Gusti punika lumantar gesang kita sadinten-dinten. Contonipun,mujudaken karukunan kaliyan sinten kemawon. Kita dados juru pirukun ing satengahing brayat, pasamuwan ugi masyarakat. Sampun ngantos wonten pasulayan. Mekaten ugi kita nyuwun dhumateng Gusti Yesus supados dipun paringi kakiyatan lan kawicaksanan nindakaken gesang ingkang kebak karukunan lan katresnan. [AR]
“Rumaket dhateng Gusti Yesus ndadosaken gesang kita kebak karukunan”

Jumat, 25 Januari 2013

Mitra Kerja Allah


Bacaan :  Markus 3 : 13 – 19
Pujian : KJ 363
Nats: “Ia menetapkan dua belas orang untuk menyertai Dia dan untuk diutusNya memberitakan Injil dan diberiNya kuasa untuk mengusir setan.” [ayat 14-15]
Dalam setiap kegiatan, pemilihan orang-orang yang tepat untuk menjadikan satu tim kerja adalah merupakan suatu pemikiran tersendiri agar tujuan dapat tercapai seperti yang telah direncanakan. Seperti Tuhan Yesus mempersiapkan orang-orang yang akan diutusNya menjadi mitra kerjaNya.
Tuhan Yesus sudah tiba ke saat yang sangat penting dalam hidup dan karyaNya. Ia harus bisa menemukan cara agar ajaran-ajaranNya dapat bertahan jika sesuatu terjadi atas diriNya dan mencari cara bagaimana harus menyebarkan ajaran-ajaranNya tersebut. Hanya ada satu cara untuk dapat memecahkan masalah tersebut yaitu Ia harus memilih orang-orang tertentu yang berkenan yaitu 12 orang yang mempunyai kualifikasi sederhana dari aspek materi, posisi sosial, pendidikan tetapi mereka mempunyai ketertarikan kepada Yesus dan mempunyai keberanian untuk menunjukkan bahwa mereka berada di pihakNya. Yesus memanggil mereka untuk menjadi pengikutNya, menjadi teman yang tetap dan menjadikan mereka utusanNya untuk memberitakan Dia dan InjilNya. Tuhan Yesus melengkapi mereka dengan memberikan kuasaNya dalam hidup mereka untuk mengemban tugas yang diberikan oleh Tuhan Yesus.
Tuhan Yesus juga telah memilih kita menjadi anak-anakNya dan menjadi muridNya, sahabatNya dan anak Allah Bapa. Oleh karena itu taat dan mendengarkan adalah syarat utama seorang murid kepada guruNya. Sebagai murid yang baik mempunyai kewajiban untuk dengan semangat baru terus belajar meningkatkan kualitas iman sehingga menjadi batu karang yang kokoh sebagai landasan dalam mengemban tugas sebagai mitra kerja Allah dalam pelayanan di bumi ini. Bergaul karib dan setia adalah ciri khas seseorang kepada sahabatNya. Hormat dan patuh menjadi syarat utama bagi seorang anak kepada bapaNya dengan melaksanakan firmanNya dalam kehidupan sehari-hari. Amin. [Sri]

“Dunia menginginkan yang terbaik dari anda, tetapi Allah menginginkan semua yang ada pada anda”

Rabu, 23 Januari 2013

Yang Utama Adalah Kebaikan


Bacaan : Markus 3 : 1 – 6
Pujian : KJ 21 : 1 – 2
Nats: “Manakah yang diperbolehkan pada hari Sabat, berbuat baik atau berbuat jahat, menyelamatkan nyawa orang atau membunuh orang?” [ayat 4a].
Sabat adalah hari perhentian. Pada hari Minggu (perhentian), seperti biasanya bapa dan ibu Nadal pergi ke greja. Pak Nadal adalah salah satu anggota majelis yang tergolong rajin dan setia dalam melayani Tuhan dan Jemaat gereja tersebut. Ketika mereka akan meninggalkan rumah dengan mengendarai mobil menuju gereja, tiba-tiba ada orang yang memanggilnya “Pak Nadal, saya minta tolong, anaknya pak Takasimura sakit kejang-kejang dan perlu dibawa kerumah sakit.” Pak Nadal bertanya pada istrinya:“Bagaimana Bu, kita kegereja atau membawa anak itu kerumah sakit?” Jawab Bu Nadal: ”Kita bawa saja anak itu kerumah sakit, karena keselamatannya terancam.” “Kita tidak berdosa ya bu?” Kata pak Nadal. “Sudahlah Pak, yang penting kita bawa anak itu kerumah sakit untuk mendapatkan pertolongan. Yang penting, Tuhan Yesus tahu apa yang kita lakukan sekalipun hari ini hari sabat. Saya ingat Pak, firman Tuhan dalam Injil Markus 3:4a, saya bacakan ya Pak?” kata Bu Nadal.“’Manakah yang diperbolehkan pada hari Sabat, berbuat baik atau berbuat jahat, menyelamatkan nyawa orang atau membunuh orang?’ Jadi, yang kita lakukan diperbolehkan bahkan Tuhan Yesus sangat berkenan karna kita berbuat baik, menolong, dan menyelamatkan anak itu dari maut. Ayo, kita bawa anak Pak Takasimura itu kerumah sakit untuk segera mendapatkan pertolongan dari dokter.”
Bagaimana dengan kita, pernahkah kita punya pengalaman yang kurang  lebih sama dengan cerita tersebut diatas. Jika pernah, apakah kita mau seperti apa yang pak Nadal lakukan dan Tuhan Yesus lakukan sekalipun hari itu hari sabat. Jika belum pernah, apabila dikemudian hari kita menjumpai masalah seperti itu, jangan ragu-ragu lagi melakukan yang seperti Yesus lakukan. Amin [DG]
“Hari perhentian diberikan untuk kebaikan manusia.”

Selasa, 22 Januari 2013

Katresnan Punapa Aturan ?


Bacaan : Markus 2 : 23 – 28
Pamuji : KJ 164 : 1
Nats: “Dina Sabat iku dianakake kanggo manungsa, ora kok manungsa kanggo dina sabat,…” [ayat 27]
Manungsa nggadhahi watak ingkang maneka warni. Wonten ingkang estu saged manut ing tatanan ingkang sampun dipun tetepaken. Nanging ugi wonten ingkang remen nerak tatanan ingkang dados aturan ing gesang lan lingkunganipun. Ingkang saged manut, badhe nata gesangipun kanthi estu supados boten nerak tatanan punika wau. Satleraman wonten ing seratan Injil punika kados-kadosipun Gusti Yesus peranganing golongan ingkang kaping kalih, inggih punika tiyang ingkang sami remen nerak tatanan ingkang sampun tumata ing tradisi lingkunganipun. Napa pancen leres mekaten? Kita kedah sami mangertos bilih Gusti Yesus tuwuh ing panggulawenthahipun keluarga Yahudi ingkang estu manut ing tatanan lan maneka warni aturan ingkang wonten ing agami lan tradisi masyarakatipun. Karana saking menika Panjenenganipun tamtu sanes golonganing tiyang ingkang remen nerak aturan lan tatanan punika wau.
Ing seratan punika Gusti Yesus babar pindhah boten memprovokasi (ngojok-ojoki) supados para sakabatipun sami nerak aturan tumrap dinten Sabat. Nanging Gusti Yesus paring piwulang bab prinsip enggal ingkang lenggahipun kedah wonten ing papan paling inggil saking sedaya tatananing donya, inggih punika prinsip tresna dhumateng sesami. Punika boten ateges bilih tatananing agami ingkang kadamel kanthi tumata punika kaanggep awon dening pemanggihipun Gusti Yesus. Nanging cethanipun ing ngriki sedaya punika alandhesan tresna dhumateng Gusti Allah lan tresna dhumateng sesami. Paring pitulung dhumateng tiyang sekeng, nyarasaken tiyang sakit, nundhung dhemit lan kathah malih lelampahan ingkang dipun tindakaken dening Gusti Yesus ingkang saged dados tuladha ingkang nuntun pangertosan bilih katresnan punika kedah mapan ing papan paling inggil ing sedaya aturan ingkang wonten ing bumi, kalebet tatananing agami. Dados sampun ngantos kita nggadhahi watak kados tiyang Farisi ingkang sampun rumaos suci karana sampun nindakaken sedaya perangan tatananing agami, tanpa perduli dhumateng kawontenaning sesami ing sakiwa tengen kita. Amin. [GaSa]
“Katresnan iku ngungkuli sakabehing tatanan.”

Senin, 21 Januari 2013

Puji Tuhan !


Bacaan : 2 Korintus 1 : 1 – 11
Pujian : KJ 391 : 1
Nats: “Terpujilah Allah, Bapa Tuhan kita Yesus Kristus, Bapa yang penuh belas kasihan dan Allah sumber segala penghiburan” [ayat. 3]
Listrik padam? Hmmm…… sudah menjadi hal yang biasa. Tetapi saat kita sedang sibuk dengan aktivitas yang menggunakan listrik, lalu tiba-tiba saja listrik padam, apa reaksi spontan kita? Mungkin: “Aduh”, atau: “oalaaaaa”,  atau jika terlalu jengkel mungkin juga ada yang mengatakan: “kurrraaang ajaaar”. Berapa kalikah kita mengatakan: “Puji Tuhan” saat merespon listrik padam? Terdengar aneh mungkin, listrik padam direspon dengan: “Puji Tuhan”. Tetapi menjadi tidak aneh jika kita memahami bahwa Tuhan Yesus Kristus sebagai sumber segala penghiburan. Sehingga apapun keadaan dan kondisi yang membuat kita merasa sedih, kecewa, putus asa, kaget, dengan mengatakan “Puji Tuhan!”, di sanalah ada kekuatan baru untuk kita menghadapi beberapa waktu dengan keadaan yang tidak menyenangkan.  Jika menghadapi hal yang mengecewakan secara tiba-tiba dalam hidup kita, respon lama kita adalah mengeluh atau mengumpat, maka di tahun yang baru, menyenangkan jika kita mempunyai respon baru: “PUJI TUHAN!”. Ucapan Syukur seperti yang disaksikan oleh Paulus kepada jemaat di Korintus, menginspirasi kita untuk lebih memahami betapa sumber sukacita itu berasal dari Tuhan Yesus, sehingga tidak ada alasan untuk terlalu sering mengeluh, bahkan karena kesulitan yang sederhana sekalipun.
Untuk bisa bereaksi “Puji Tuhan!” pada segala hal yang terjadi dan segala kondisi, berusahalah menyelami belas kasihan Allah, kasih sayang Tuhan. Di balik atau di samping segala hal buruk yang terjadi pasti masih adakasih sayang Tuhan.  Cari dan temukanlah kasih sayangNya! Kasih sayangNya itulah yang menjadi penghiburan bagi kita setiap saat. Jangan hanya meminta penghiburan! Carilah itu dengan merenungkan dan menghayati kasih sayangNya! Mungkin memang tidap bisa spontan atau seketika bisa menemukannya. Tetapi ketika kita menemukan dan merasakan kasih sayang dan penghiburanNya kita bisa secara spontan bereaksi: “Puji Tuhan!” [dee]
“Pujilah Tuhan di setiap keadaan, tempat dan waktu!”

Jumat, 18 Januari 2013

Greja Dulur Dhewe


Waosan : 1 Timotius 5 : 17 – 22
Pamuji : KPK 78 : 1,2
Nats: “Para pinituwa kang becik pangrehe iku pantes diajeni tikel kaping pindho, luwih maneh kang kabubuhan kotbah lan memulang” [ayat 17]
Peladosan ing tahun punika katindakaken sesarengan kaliyan Pinituwa lan Diaken daur enggal. Mangga sesarengan kita ngemut-emut malih proses panjang ingkang sampun kita alami ing pasamuwan kita piyambak-piyambak. Sedaya saged kalampahan karana Gusti Allah ingkang tansah nyarengi anggen kita miji para abdinipun. Menawi kita tingali sacara kamanungsan, pancen boten wonten ingkang sampurna. Ing satengah prosesnimbang-nimbang tamtunipun wonten sedherek-sedherek kita ingkang ngraosaken kawratan awit karana rumaos enggal lan dereng kathah pengalaman. Mugi sasampunipun dipunberkahi lan nampeni pembekalansaya manteb ing timbalanipun.
Para peladosing pasamuwan punika sejatosipun pirantosing Gusti Allah anggenipun badhe nata lan mranata pasamuwan. Anggenipun miji  nadyan ta lantaran warganing pasamuwan, tamtu kanthi tetimbangan, Gusti Allah boten ningali kapinteran, pengalaman, status sosial, nanging miji pribadi ingkang purun leladi kanthi setya. Awit saking punika, sampun ngantos kita ngganggep remeh tugas peladosan ing pasamuwan. Woten kawibawan rohani ingkang kasandhang, awit punika pakaryanipun Gusti Allah.
GKJW asring kasebat greja dulure dhewe. Biasanipun saperangan ingkang kapiji inggih sedherek-sedherek piyambak utawi rencang kita. Karana sedherek piyambak kita asring kirang ngajeni, ngremehaken karana rumaos mangertos punapa ingkang dados sae lan awonipun. Saking waosan ing dinten punika, sumangga kita ngajeni para peladosing pasamuwan, awit karana punapa ingkang dipun emban mujudaken karsanipun Gusti Allah. Mekaten ugi dhateng para abdinipun, mangga dipunsadhari bilih gesang sawetah panjenengan kaagem dening Gusti dados sesepuhing pasamuwan lan abdi. Mila kedah dipun prayitna anggenipun gesang. Kita ginaaken kawibawan karohanen saking Gusti kagem ngemutaken, ngiyataken lan paring tuladha gesang sae. [PKS]
“Ora ngajeni abdine, ateges uga ora ngajeni Kang Miji lan Nimbali.”

Kamis, 17 Januari 2013

Harapan Hachiko


Bacaan : 1 Timotius 4 : 1-16
Pujian : KJ 344
Nats: “Itulah sebabnya kita berjerih payah dan berjuang, karena kita menaruh pengharapan kita kepada Allah yang hidup, Juruselamat semua manusia, terutama mereka yang percaya.” [ayat. 10]
Hachiko adalah nama seekor anjing yang melegenda di Jepang. Kisah Hachiko berawal dari kebiasaannya mengantar dan menjemput tuannya di Stasiun Kereta Api. Setiap pagi ia berjalan di samping sang tuan menuju ke Stasiun dan di sore harinya Hachiko kembali untuk menanti kereta yang membawa  tuannya pulang. Ia tak pernah terlambat dan tak pernah absen! Namun, suatu hari saat ia mengantar tuannya pergi bekerja, sang tuan tak pernah kembali pulang karena ia meninggal di tempat kerjanya. Namun, sejak meninggalnya sang tuan sampai sekitar 9 tahun berikutnya Hachiko tetap menunggu di depan Stasiun yang sama, ia tetap berharap sang tuan segera pulang. Penantian Hachiko selesai di sebuah malam yang dingin, saat akhirnya ia mati didepan Stasiun itu. Karena kesetiaannya, dibangunlah monumen Hachiko yang terbuat dari perunggu di depan Stasiun Shibuya-Tokyo.
Pengharapan adalah hal yang membuat Hachiko tetap menunggu sang tuan. Ya, harapan adalah hal yang sederhana namun berdampak sangat besar dalam kehidupan ini. Pengharapan untuk lulus, membuat seorang pelajar terus belajar, pengharapan untuk sembuh membuat seorang pasien meminum obatnya dan pengharapan untuk kehidupan yang lebih baik membuat seorang Ayah bekerja keras mencari penghasilan. Pengharapan adalah mesin penggerak kehidupan. Lalu…apakah harapan kita? Kepada siapa, atau kepada apa kita berharap? Surat pada Timotius memberi jawabnya, “..menaruh pengharapan kita kepada Allah yang hidup.” Kepada Allah saja hendaknya kita berharap, dan percayalah…pengharapan kita tidak akan pernah sia-sia!  Hari ini mungkin seperti hari yang sudah-sudah, dimana kita masih harus berjerih payah dan berjuang. Tapi jadikan hari ini berbeda, karena hari ini kita menaruh harapan kita hanya pada Allah yang hidup. Ya, teruslah berharap seperti Hachiko juga tak pernah berhenti berharap. [Rhe]
“Harapan yang dalam adalah pembentuk kerendahan hati yang mudah menerima yang kecil dan yang sederhana, sebagai syarat pencapaian dari yang besar dan sulit.” (Mario Teguh)

Rabu, 16 Januari 2013

Wigatosing Wiwitan


Waosan : Markus 1 : 29 – 39
Pamuji : KPK 168
Nats: “Bareng bangun esuk, nalika isih peteng, Gusti Yesus wungu lan banjur miyos, tumuli tindak menyang panggonan kang sepi lan ndedonga ana ing kono.” [ayat. 35]
Wiwitaning sadaya pakaryan punika wigatos (penting) sanget. Conto:Start (wiwitan) ing lomba balapan lan nglangi (renang) namtokaken lampahing lomba. Yen sae saged mimpang. Yen lepat saged dipun diskwalifikasi (boten pareng nglajengaken lomba). Emanipun, asring ing Pangibadah Warsa Enggal kathah warganing pasamuwan ingkang boten rawuh. Kita enget kados pundi Gusti Yesus miwiti sadaya pakaryanipun ing donya. Panjenganipun miwiti klayan nindakaken siyam (puasa) 40 dinten.
Ing waosan kita dinten punika, Gusti Yesus miwiti pakaryanipun ing dinten puniku klayan ndedonga. Tamtunipun saben dinten Gusti Yesus miwiti sadaya pakaryan lan kegiatanipun srana pandonga. Namung kemawon boten dipun serat. Awit boten sadaya tumindakipun Gusti Yesus dipun serat, kados anggenipun dhahar, siram, lsp. Ing dinten puniku Gusti Yesus badhe nggelaraken Injil ing kitha-kitha tlatah Galilea. Inggih nggelaraken Injil punika ingkang dados pakaryanipun gusti Yesus saben dinten. Nadyan Gusti Yesus kagungan pangwasa ingkang agung lan kawicaksanan ingkang pinunjul, Panjenenganipun tetep miwiti pakaryanipun klayan pandonga. Dados pandonga miwiti pakaryanipun punika boten karana karingkihan lan winatesing kasagedanipun. Srana miwiti pakaryan lan kegiatan klayan pandonga, kita sagednindakaken pakaryan lan kegiatan kanthi:
§  ayem, boten ajrih lan kuwatos, awit yakin Gusti Allah mesthi nunggil,
§  sae, awit Gusti mesthi nuntun (membimbing) tumindak kita,
§  wilujeng, awit Gusti mesthi ngreksa,
§  sukses, awit Gusti mesthi mberkahi.
Sumangga kita tansah miwiti sadaya pakaryan lan kegiatan kita saben dinten kanthi ndedonga. “Tangi melek, merapikan diri, terus langsung ndonga” punika ingkang sae. Saos sokur atas pangreksa lan pangayomanipun Gusti salebeting tilem lan pandonga kangge kegiatan dinten puniku. Sampun ngandelaken kasagedan lan kapinteran. [ST]
“Miwiti kanthi becik ndadekake samubarang apik.”

Selasa, 15 Januari 2013

Perkataan Yang Penuh Kuasa


Bacaan : Markus 1 : 21 – 28
Pujian : KJ 254
Nats: “Mereka takjub mendengar pengajaran-Nya, sebab Ia mengajar mereka sebagai orang yang berkuasa, tidak seperti ahli-ahli Taurat.” [ayat 22]
Kalau kita jadi orang Kristen, jadilah orang Kristen yang benar-benar mengalami dan merasakan kuasa Tuhan dalam hidup kita,jangan jadi orang Kristen “katanya”.Katanya Pendeta A begini, katanya Pendeta B begitu dsb,sehingga seolah-olah kita sendiri tidak pernah mengalami kuasa dan jamahan Tuhan sendiri dalam hidup kita. Setiap ada orang yang menyaksikan kuasa Tuhan kita cuma bisa bilang “iya sih katanya seperti itu”,sehingga seolah-olah kuasa Tuhan adalah sesuatu yang mustahil dalam kehidupan kita. Orang Yahudi takjub ketika TuhanYesus mengajar sebagai orang yang berkuasa,karena sebelumnya ahli-ahli Taurat tidak seperti itu. Pengajarannya tidak menunjukkan penghargaannya terhadap orang kecil dan tidak murni, dipenuhi pamrih kepentingan pribadi.Ajarannya dangkal. Karena menggali ajarannya, yang penting mendapat hasil.
Sebaliknya ajaran Tuhan Yesus, sangat menghargai orang yang rendah dan menderita. AjaranNya begitu dalam dan murni, penuh kerendahan hati, tulus dan tanpa pamrih. Sehingga hati para pendengarnya benar-benar disentuh, dijamah. Sebagai murid Kristus,biarlah kita juga memiliki “kuasa” seperti apa yang ditunjukkan TuhanYesus,sehingga kita tidak jadi orang Kristen yang hanya pandai berkata-kata,tapi tidak ada kuasa sama sekali dalam perkataan kita.Tetapi bagaimana Caranya? Kita harus meneladani sikap dan perilaku guru kita, Tuhan Yesus sendiri. Jangan hanya meniru ucapan-ucapan TuhanYesus,tapikita harus melakukan apa yang diajarkaanNya dan juga meneladani apa yang dilakukannya. Sehingga kata-kata kita ada bobotnya. Kata-kata kita harus menghargai semua orang, lebih-lebih orang yang dipandang rendah oleh orang banyak. Kita harus bersikap rendah hati dan tanpa pamrih. Kita perlu belajar dengan giat, tekun dan mendalam dari segala sesuatu.Kita sendiri harus melakukan apa yang kita katakan, sehingga kita tidak hanya menjadi pendengar tetapi juga menjadi pelaku-pelaku Firman Tuhan.[HB]
“Ketulusan, kemurniandan kerendahan hati membuat perkataan berkuasa.”

Senin, 14 Januari 2013

Rinentahan Palimirma


Waosan : 1 Timotius 1 : 1 – 17
Pamuji : KPK 133
Nats: “Nanging malah iya marga saka iku aku banjur karentahan palimirma, supaya Gusti Yesus Kristus nelakna katoging kasabarane ana ing aku, kang gedhe dhewe dosaku, sarta dadia pangilon tumrap wong kang bakal padha pracaya marang Panjenengane, satemah oleh urip langgeng.” [ayat 16]
“Kula tyang dosa klangkung ageng rinentahan palimirma,” lsp. Suraosing kidung punika dados pengalaman iman gesanging karohanenipun Rasul Paulus.Piyambakipun mangertos bilih ingkang dados tujuanipun inkarnasi(penjelmaan) saking Putranipun Allah dados Mesias, Gusti Yesus Sang Kristus (ay. 5), inggih punika kangge milujengaken tiyang-tiyang dosa kados piyambakipun. Paulus ugi pirsa bilih tujuan saking pakaryanipun  Allah kangge piyambakipun ingkang mesthenipun boten patut nampeni palimirmaanipun, kangge nedahaken kadospundi agenging sih kamirahanipun Gusti ingkang tanpa upami lan kebak kesabaran.Tuladha ingkang mekaten punika, kaangkah ndadosaken tiyang sanes samia pitados dhateng Yesus Kristus, SangJuru Wilujeng, (ingkang dipun pitadosi dening Paulus). Lan kanthi mekaten lumebet lan nampeni gesang langgeng.
Kula lan panjenengan sami boten langkung sae katimbang kaliyan Paulus. Kita inggih para tiyang ingkang kebak dosa lan kalepatan, ananging wonten ing Sang Kristus Yesus kita sami nampeni palimirma. Satemah kita kauwalaken saking bebenduning dosa lan pinaringan gesang langgeng. Malah saben dinten kita dipun paringi kacekapan lan kabingahan. Kita kaparingan kesarasan lan kawilujengan. Sadaya punika sih palimirmanipun Gusti dhateng kita. Agenging Sih palimirmanipun Gusti punika, mberek (ngatag) kita ngecakaken gesang Kristen kanthi iman lan katresnan, boten malih gesang ing salebeting dosa, gesang ingkang kebak “ketidakpercayaan dan permusuhan”, nanging gesang ingkang tansah nampik sekatahing piwulang penasaran. Kados doksologi(pepujian) ing ayat 17, inggih mekaten ugi pamuji kita dhateng Gusti: “Ratune sakabehing jaman, Gusti Allah kang langgeng kawontenane, kang ora katingal, kang asipat tunggal, iku kacaosana hurmat lan kamulyana ing salawase!” Amin. [SS]
“Patute, mari nampani iku terus menehi.”

Jumat, 11 Januari 2013

Menjamah Yang Terhina


Bacaan : Lukas 5:12 – 16
Pujian : KJ 184 : 1-3
Nats: ”Tuan, jika Tuan mau, Tuan dapat mentahirkan aku. “Lalu Yesus mengulurkan tangan-Nya, menjamah orang itu, dan berkata: “Aku mau, jadilah engkau tahir.” Seketika itu juga lenyaplah penyakit kustanya.!” [Ayat:12c-13]
Pada jaman sekarang, masih cukup banyak orang yang sakit kusta. Mereka rendah diri atau kurang percaya diri, karena orang-orang disekitarnya tidak mau berbicara, bergaul, dan apalagi bersentuhan dengan dirinya.Alasannya, mereka takut ketularan, bahkan ada yang menghakimi, bahwa orang sakit kusta itu akibat dari dosanya, sehingga dihukum oleh Tuhan.
Bacaan kita hari ini juga menceritakan kepada kita, bahwa orang yang sakit kusta tidak boleh bergaul, berbicara dengan orang lain, diasingkan, dan dijauhkan dari lingkungan masyarakat.Mereka dinyatakan sembuh kalau sudah dibawa kepada imam dan imam tersebut menyatakan orang itu dinyatakan sembuh. Ketika orang sakit kusta itu datang kepada Tuhan Yesus dan memohon untuk disembuhkan ada sesuatu yang baru dan sangat berbeda dengan apa yang Yesus lakukan dibandingkan dengan orang banyak memperlakukan orang yang sakit kusta.Tuhan Yesus tidak menolak dan tidak risih, bahkan sebaliknya Ia mengulurkan tangan-Nya, menjamah orang itu dan berkata; “’Aku mau jadilah engkau tahir’ dan seketika itu juga lenyaplah sakit kustanya.”
Bagaimana bapak, ibu, dan saudara ketika ketemu dengan orang sakit kusta, orang terbuang, hina dan terabaikan mohon belas kasihan? Apakah bapak, ibu dan saudara merasa kasihan, atau takut ketularan, atau meninggalkan mereka, dan atau seperti Tuhan Yesus yang lakukan. Tentunya, kita sebagai murid-murid-Nya hendaknya mengikuti yang Tuhan Yesus lakukan:kita mengulurkan tangan, menjamah dan berbuat sesuatu sehingga si kusta, orang hina, orang yang terbuang, dan orang yang terabaikan tidak lagi merasa direndahkan. Kita lebih mudah menyembuhkan orang yang sakit jasmaninya dari pada orang yang sakit rohani dan hatinya. Marilah kita melangkahkan kaki, mengulurkan tangan, menjamah dan berkata:”Engkau saudaraku dan aku mengasihimu.” Aku tahu, jika Tuhan mau maka engkau sembuh. Amin [DG]
“Lebih baik sakit gigi daripada sakit hati”

Kamis, 10 Januari 2013

Brayatipun Gusti Piyambak


Waosan : Efesus 2 : 11 – 22
Pamuji : KPK 78
Nats: “Marga saka iku, kowe dudu wong manca lan wong neneka maneh, nanging wus manjing dadi sagolongan karo para suci lan manjing dadi brayating Allah,” [ayat  19]
Ing pungkasan tahun 90-an, nalika negari kita miwiti perjuangan reformasi, wonten istilah ingkang kondhang sanget, inggih menika KKN. KKN menika ateges “Korupsi-Kolusi-Nepotisme”. Salah satunggal ingkang ketingal awon inggih menika bab “nepotisme”, awit saking nepotisme menika tiyang saged nguwaosi sakathahing perkawis ing negari Indonesia menika. Sinten ingkang gadhah hubungan (sesambetan)bebrayatan kaliyan para pangageng, dipun wastani saged gesang sekeca lan sugih raja brana.  Nanging sejatosipun, bab hubungan bebrayatan boten kedah awon kados dene ing tetembungan nepotisme kalawau. Sejatosipun, gesang bebrayatan menika gesang ingkang mbingahaken. Sinten ingkang boten bingah menawi gesang ayem tentrem kaliyan sedaya brayatipun? Kosok wangsulipun, kathah sanget nem-neman ingkang “broken home” (brayat ingkang bubrah), amargi brayatipun sami crah setunggal lan sanesipun. Menika nedahaken dhateng kita bilih gesang bebrayatan menika dados dhasaring gesang manungsa.
Waosan kita ing dinten menika nedahaken bilih minangka tiyang pitados, kita menika dados brayatipun Gusti Allah piyambak. Nanging, kita saged dados brayatipun Gusti piyambak menawi Gusti Yesus wonten ing satengahing gesang kita. Kurban rahipun Gusti Yesus ing Golgota menika ingkang nyaketaken kita kaliyan Gusti Allah piyambak. Lan minangka brayatipun Gusti, kita ugi gadhah “hak istimewa”. Kita sanes tamunipun Gusti, ananging brayatipun Gusti piyambak. Kita sedaya sampun kapilih dados brayatipun Gusti. Samenika, menapa lampah gesang kita sampun pantes dados byaratipun Gusti? Menapa lampah gesang kita tansah kabangun ing dhasar rahipun Gusti Yesus? Swawi kita nglampahi gesang dados brayatipun Allah srana tansah gesang rukun lan sih-sinihan satunggal lan satunggalipun. Nadyan kita benten-benten asal dunung kita, suku lan basa, kita sadaya namung sabrayat wonten ing Gusti Allah Sang Rama. Amin. [Mbing]
“Endah sanget menawi kita dados brayatipun Allah, sae ing lumahing bumi, mekaten ugi ing swarga.”

Rabu, 09 Januari 2013

Punya Siapa ?


Bacaan : Efesus 2 : 10 – 10
Pujian : KJ 450 : 1
Nats : “Sebab karena kasih karunia kamu diselamatkan oleh iman; itu bukan hasil usahamu, tetapi pemberian Allah, itu bukan hasil pekerjaanmu: jangan ada orang yang memegahkan diri” [ayat 8 - 9]
Mari melihat sekeliling kita di mana kita berada sekarang. Mari sebutkan, apa yang bisa kita lihat? Apa yang tampak di mata kita, terkadang itulah yang menjadi kebanggaan kita. Memiliki harta benda, mempunyai kekayaan, mempunyai keluarga bahagia, punya kehormatan, pekerjaan yang baik, kedudukan yang dipandang hebat oleh masyarakat, itulah milik kita yang kadang membanggakan hati kita. Tetapi benarkah apa yang membuat kita bersukacita dalam hidup ini adalah milik kita? Benarkah kebanggaan hidup kita adalah punya kita? Ada kalanya kita merasa bahwa kebahagiaan hidup kita adalah bagian dari hasil iman percaya kita karena mengikut Kristus… namun apakah benar bahwa semuanya  terjadi karena usaha kita yang berjerih lelah mengikut Kristus?
Ketika ada rasa sukacita, saat kita mengalami damai sejahtera, melalui apa yang kita miliki dalam dunia ini, di sanalah kita mampu menyadari bahwa semuanya berasal dari iman: bahwa Allah senantiasa memelihara kehidupan kita. Melalui perikop hari ini, kita semakin menyadari bahwa apa yang ada di dalam kehidupan kita, adalah bagian dari pemberian Tuhan Allah. Bukan semata-mata jerih lelah kita. Karena kemampuan kita berjerih lelah juga berasal dari anugerah Allah. Patutkah kita bermegah diri secara berlebihan dengan apa yang kita miliki, jika semua berasal dari belas kasihan Tuhan Allah?
Kalau atas rejeki, harta benda, kecerdasan dan kemampuan kita saja kita tidak patut memegahkan diri, karena itu semua adalah pemberian Tuhan, apalagi atas keselamatan atau hidup kekal yang kita dapatkan, kita sama sekali tidak patut bermegah, memegahkan diri. Keyakinan kita akan keselamatan dan kehidupan kekal itu murni anugerah Tuhan, pemberianNya, samasekali bukan hasil usaha atau pekerjaan kita. Karena itu yang sepatutnya kita lakukan adalah semata-mata memegahkan Tuhan karena kasih karuniaNya itu, bukan memegahkan diri yang hanya sebagai penerima karuniaNya. [dee]
“Megahkanlah pihak yang memberikan sesuatu kepadamu, jangan megahkan dirimu!”

Selasa, 08 Januari 2013

Kacekapan


Waosan : Markus 6 : 34 – 44
Pamuji : KPK 167 : 1, 2
Nats: “Sawise Gusti Yesus mendhet roti lima lan iwak loro iku, Banjur tumenga ing langit lan mberkahi…” [ayat 41]
Wonten salah satunggaling warta ingkang wonten TV, martosaken bab demo para buruh ingkang nuntut supados gajinipun dipun indhakaken. Kawontenan ingkang kados punika karana para buruh rumaos bilih gaji ingkang dipun tampi punika boten cekap kangge kabetahanipun sadinten-dinten. Pancen yen kita raosaken, gesang jaman samangke, mindhak dinten saya awrat. Kathah kabetahan sae punika bab sandang pangan, bab  ekonomi, bab ragat kangge anak-anak sekolah, ingkang saya mindak lan awis reginipun. Mangkapenghasilan tetep kemawon, boten wonten indhak-indhakanipun. Bab punika ugi ingkang dipun adhepi dening umatipun Gusti jaman punika. Waosan sapunika nyariosaken bab pakaryanipun Gusti Yesus  nyekapi tetedhan kangge gangsal ewu tiyang. Nalika Gusti Yesus lan para sakabatipun tumuju dhateng papan ingkang sepi, kathah tiyang ingkang sami ngetutaken Panjenenganipun. Tiyang-tiyang punika taksih kepengin mirengaken piwucalipun Gusti Yesus. Nalika dinten sampun sonten, para sakabat matur dhateng Gusti, supados Gusti Yesus ndhawuhi tiyang-tiyang punika supados pados tedhan. Saking ngriku Gusti Yesus ngandika dhateng para sakabatipun bilih ingkang paring tedhan kangge tiyang-tiyang punika, inggih para sakabat piyambak. Para sakabat namung nggadhah roti 5 lan ulam 2 ingkang dipun aturaken dhateng Gusti Yesus. Selajengipun Gusti Yesus ndedonga lan mberkahi roti lan ulam punika sarta dipun paringaken dhateng para sakabat supados dipun dum. Sasampunipun dipun dum, sedaya tiyang wau sami nedha kanthi wareg. Roti lan ulam ingkang dipun tedha punika taksih turah 12 wakul.
Pakaryanipun Gusti Yesus ingkang nyekapi lan ngrimati manungsa tetep nyata ngantos dinten punika. Ingkang dados karsanipun Gusti, kita tansah pitados dhateng Panjenenganipun. Gusti Yesus kuwaos nyekapi lan ngrimati gesang kita. Punapa ingkang kita gadhahi, nadyan alit utawi sekedhik, yenkita nyuwun berkah lan kita pasrahaken ing astanipun Gusti, punika saged nyekapi kabetahan kita. Ingkang kedah kita tindakaken namung saossukor dhateng Gusti saben wektu karana sih rahmat lan pakaryanipun ingkang nyata kangge kita. [AR]
“Aja nyawang gedhene kabutuhanmu, Nanging sawangen agunging sih rahmat lan kwasane Gusti!”

Senin, 07 Januari 2013

Ketika Gelap Menjadi Terang


Bacaan: Matius 4: 12-17, 25-26. 
Nyanyian: 
KJ 426
Nats: 
“bangsa yang diam dalam kegelapan, telah melihat Terang yang besar dan bagi mereka yang diam di negeri yang dinaungi maut, telah terbit Terang,” (ayat 16)
Medio November 2012 untuk yang pertama kalinya, masyarakat Ulumbu, Manggarai, Nusa Tenggara Timur (NTT), bisa menikmati listrik. Sudah puluhan tahun mereka hidup tanpa listrik di peradaban yang modern ini. PLTP (Pembangkit Listrik Tenaga Panas Bumi) Ulumbu yang sudah dibangun sejak tahun 1994 akhirnya berhasil dioperasikan. Saat itu Dirut PLN, Dahlan Iskan meresmikan beroperasinya PLTP Ulumbu. Dia dielu-elukan seluruh masyarakat manggarai NTT. Bagi mereka proyek ini berhasil diselesaikan lewat sentuhan manajemen Dahlan Iskan. Dan, beroperasinya PLTP Ulumbu ini membuat kota manggarai yang biasanya gelap gulita, kini menjadi terang benderang. Bupati Manggarai, Cristian Rotok, pun terharu dan mengatakan bahwa ini adalah Kado Natal terindah bagi masyarakat manggarai.
Kehadiran Kristus kedalam dunia ini, yang di dahului oleh perintisNya yakni Yohanes Pembabtis, sungguh membawa suasana kehidupan yang baru. Mengangkat, mengentas kehidupan manusia yang sebelumnya ada didalam kegelapan akibat dosa. Kemudian berpindah pada kehidupan yang terang benderang. Sebuah kehidupan yang sebelumnya kelam, kini menjadi kehidupan yang penuh damai dan sejahtera. Karena terang telah mengusir kegelapan.
Dirut PLN mengeluarkan biaya yang tidak sedikit dan berbagai macam cara managerial untuk mempercepat proses pembangunan PLTP. Maka Kristus menyerahkan diriNya dan nyawaNya, untuk mengubah kehidupan manusia dari kehidupan didalam kegelapan menjadi terang Illahi.
Tentu itu semua adalah kado termahal dalam kehidupan kita. Sesuatu yang sangat berharga. Maka jikalau kini kita sudah memilikinya. Pertahankanlah! Jangan menjualnya atau sekedar menggadaikannya untuk jabatan, harta atau cinta. Dia telah memberikan sesuatu yang baru dan indah dalam kehidupan kita. Sesuatu yang membuat hidup kita penuh damai sejahtera. Dan itu berlaku bagi kita kekal selamanya. Selama hidup kita berkenan kepadaNya. [Oka]
“Hidup baru dalam terang Illahi adalah kado termahal yang kita dapat secara cuma-cuma.”

Sabtu, 05 Januari 2013

Makan Bersama


Bacaan: Wahyu 3: 14-22.
Nyanyian: KJ 471
Nats: “…jikalau ada orang yang mendengar suara-Ku dan membukakan pintu, Aku akan masuk mendapatkannya dan Aku makan bersama-sama dengan dia, dan ia bersama-sama dengan Aku.” (ay.20b)
Makan adalah rutinitas sehari-hari yang tidak pernah kita lewatkan. Ada berbagai kebiasaan diseputar masalah makan, saya misalnya paling anti dengan makanan yang disajikan dengan bawang goreng! Entah kenapa, mencium baunya saja membuat saya mual. Mungkin saudara juga punya kebiasaan makan unik lainnya. Namun, tahukah bahwa sebenarnya ada kebiasaan makan yang sangat bermanfaat, yaitu makan bersama.
Dalam sebuah keluarga, makan bersama membawa banyak sekali manfaat. Makan bersama dalam keluarga pasti akan lebih hemat, lebih sehat dan komunikasi antar anggota keluarga akan menjadi lebih erat. Dalam sebuah acara makan bersama, semua orang memiliki kesempatan yang sama untuk berkomunikasi dan berinteraksi dengan baik. Hampir mustahil bertengkar dan berdebat di meja makan karena hanya akan membuat nafsu makan hilang! Biasanya, di meja makan hanya akan berlangsung percakapan yang hangat dan dekat. Tidak salah jika kemudian ada pepatah yang menyatakan bahwa segala masalah dapat selesai di meja makan.
Ternyata, kehangatan dan kedekatan dalam makan bersama ini juga digunakan Tuhan Yesus untuk menyatakan kasihNya bagi setiap kita. Tuhan bersedia untuk datang dan terlibat dalam meja makan kita. Wooww…, bayangkan…Tuhan Allah Mahatinggi bersedia makan di meja makan bersama kita! Ia bersedia, bahkan Ia telah berdiri dimuka pintu dan menunggu untuk bergabung di jamuan makan. Namun, ada syarat yang sederhana untuk makan bersamaNya yaitu: “mendengar suara-Ku dan membukakan pintu” (ay.20). Nah, sekarang mari mencoba mengheningkan hati yang biasanya terlalu bising dan gaduh. Mari mencoba mendengar suaraNya mengetuk dan…segera bukakan pintu bagiNya!
Ya, mari membuka pintu hati bagi kedatanganNya dan bersiap untuk merasakan kehangatan kasihNya dalam sebuah jamuan makan. Ayo makan bersama… (Rhe)
“Ucapan syukur tidak hanya dapat dipanjatkan untuk apa yang kita makan, tapijuga untuk bersama siapa kita makan”

Kamis, 03 Januari 2013

Kesaksian Tentang Terang Sejati


Bacaan: Yohanes 1: 7-14.
Pamuji: 
KJ 424
Nats: 
“ia datang sebagai saksi untuk memberi kesaksian tentang terang itu, supaya oleh dia semua orang menjadi percaya.” (ay. 7)
Salah satu hal penting dalam permasalahan hukum adalah keberadaan saksi suatu peristiwa. Peranan saksi sangatlah penting, sebab dengan adanya saksi, suatu peristiwa dapat diyakini kebenarannya,  sehingga siapapun yang ingin mengetahui sebuah peristiwa tertentu akan merasa yakin akan peristiwa tersebut.
Bacaan kita hari ini memberikan gambaran tentang peranan penting dari Yohanes Pembaptis yang datang sebagai saksi yang akan memberikan kesaksian tentang “Terang” yang akan datang ke dunia, sehingga siapa saja yang mendengarnya boleh merasa yakin akan kebenarannya. Keberadaan Yohanes Pembaptis sebagai saksi memang penting. Namun sebenarnya yang jauh lebih penting adalah kesaksiannya tentang sang Terang itu sendiri. Kehadiran sang Terang sejati itulah pesan utama yang harus digemakan ke seantero negeri. Kesaksian Yohanes Pembaptis seolah-olah membukakan jalan bagi Kristus, sebab saat itu dunia tidak mengenal Dia.
Ketidakkenalan dunia ini terhadap Dia yang datang sebagai Terang memang dapat dimaklumi. Bukankah selama ini manusia berupaya mencari-cari Tuhan namun tidak pernah menemukannya. Justru inisiatif selalu datang dari Tuhan untuk memperkenalkan diriNya kepada umat yang dikasihinya, menyapa umat dengan penuh kelemah-lembutan? Bandingkan dengan saat ketika Tuhan Allah memperkenalkan dirinya kepada Musa atau peristiwa-peristiwa lainnya ketika Tuhan menyapa umatNya. Ketidaktahuan dunia tentang sang Terang dapat menjadi penghalang bagi rencana keselamatan Allah. Sehingga, perlu ada pribadi yang memperkenalkan kepada dunia siapakah sang Terang itu. Supaya setiap orang yang percaya / menerimaNya melalui kesaksian itu, beroleh keselamatan atau dalam ayat ke-12 dinyatakan sebagai “menerima kuasa sebagai Anak-Anak Allah”.
Adalah suatu kebahagiaan dan keberuntungan bagi kita bahwa Dia berkenan mendatangi kita mahluk yang lemah ini,  memperkenalkan diriNya, supaya kita yang menerima Yesus Kristus sang Terang itu, beroleh bagian dalam Terang itu sendiri. Kita diterangi supaya menyaksikan Terang itu kepada dunia. Amin. (DK)
“Jadikan hidup anda seperti bunga mawar, ia berbicara lembut dalam keharuman.”

Rabu, 02 Januari 2013

Pepadhang Ing Satengahing Pepeteng


Bacaan: Yokanan 1: 1-6.
Pamuji: KJ 178: 1, 2.
Nats: “Ing kala purwa Sang Sabda iku ana, dene Sang Sabda iku nunggil karo Gusti Allah sarta Sang Sabda iku Gusti Allah.” (ayat 1)
Mireng tembung sabda, mesthinipun pikiran kita tansah katujokaken dhumateng dhawuh-dhawuh sabda pangandika ing kitab suci. Dhawuh pangandika punika ngemu piweling, ngemu pangatag, ngemu piwucal, pameleh lan sanes-sanesipun. Punika pancen leres, awit sabda pangandika ing kitab suci minangka wujuding panuntuning gesang ingkang sinerat, supados ingkang sami maos lan nggilut-nggilut sabda punika saged nglampahi gesang kanthi tumata lan titi.
Nanging Sabda ingkang dipun pikajengaken dening Injil Yokanan benten kaliyan sabda pangandika ing kitab suci. Sabda ing Injil Yokanan punika katujokaken dhumateng pribadinipun Gusti Yesus Kristus. Sabda ingkang gesang ingkang ndadosaken pepadhang dhumateng sedaya tiyang ingkang sami nampi pepadhang punika.
Ing kala purwa sang sabda iku ana, dene Sang Sabda iku nunggil karo Gusti Allah sarta Sang Sabda iku Gusti Allah. Pribadinipun Gusti Yesus Kristus ing ngriki dipun tepangaken dhumateng kita dening Injil Yokanan minangka Sabda ingkang Gesang, Sabda pribadinipun Gusti Allah, saperlu maringi pirsa bilih ing jaman punika Gusti Allah ngandika dhumateng manungsa lumantar Gusti Yesus Kristus kang sinebut Putra. Dados ing ngriki kawontenanipun Gusti Yesus nglangkungi kitab suci, utawi nglangkungi sabda-sabda ing kitab suci ingkang sarwi winates. Gusti Yesus minangka Pribadi dados pangejawantahipun “pelbagai ragam hikmat Allah”, wujud nyatanipun kawicaksananipun Gusti Allah, lan wujud nyata ingkang sampurna saking sipat lan kapribadenipun Gusti Allah. Intinipun Gusti Yesus Kristus inggih punika wujud sabda pangandika kang nyata, ingkang miyarsakaken penggalihing batos lan pangangen-angenipun Gusti Allah.
Saking waosan menika kita saged sinau lan mangertosi bilih sang Sabda kedah saged kita tampeni ing salebeting Gesang kita. Kita kedah saged mbikak korining manah kita, kanthi tujuan supados Gusti Yesus Kristus minangka sabda kang nyata saking Gusti Allah sageda manjing wonten ing gesang kita, murih tata titining gesang punika. Amin. (GaSa)
“Sing sapa nampani Sang Sabda bakal padhang lan tinuntun uripe.”